Gå till innehåll

Rensa bort onödiga förinstallerade program


Recommended Posts

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Enligt bilden i första inlägget har du CyberLink DVD Suite.

Japp! Kollade innehållet först nu: Label Print, Power2Go, och PowerDirector. Vad gör denna "Director"? "2Go" ser ut att vara själva brännaren?

Fick en tanke ang HP:s D-disk; kanske jag bör avinstallera dessa program jag tydligen inte ha blivit av med även där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Kollade innehållet först nu: Label Print, Power2Go, och PowerDirector. Vad gör denna "Director"? "2Go" ser ut att vara själva brännaren?

Fick en tanke ang HP:s D-disk; kanske jag bör avinstallera dessa program jag tydligen inte ha blivit av med även där?

Du kan redigera video, skapa DVD-Video-projekt m.m. Rekommenderar att du gör dig av med hela klabbet. För bränning finns små gratisprogram, t.o.m. portabla sådana. :)

Aha, tror du att avinstallerade program återinstalleras från återställningspartitionen? Kanske… Har tagit bort den partitionen i två HP-burkar. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

quote name='JoWa' date='February 28, 2009, 10:37' post='113397']

Du kan redigera video, skapa DVD-Video-projekt m.m. Rekommenderar att du gör dig av med hela klabbet. För bränning finns små gratisprogram, t.o.m. portabla sådana. :)

Aha, tror du att avinstallerade program återinstalleras från återställningspartitionen? Kanske Har tagit bort den partitionen i två HP-burkar. B)

Okidoki, det paketet får dra dit pepparn växer.

Aha, tror du att avinstallerade program återinstalleras från återställningspartitionen? Kanske Har tagit bort den partitionen i två HP-burkar. B)
Det är den partitionen varifrån man ska bränna sin egen recovery-CD vilken inte finns med vid köpet sen längre. Men jag tänker beställa/köpa i stället. Så att hela den D-partitionen skulle kunna användas till bättre ;)

Om du är villig förklara mig hur man gör, då tar vi det senare.

Jag åker bort över helgen, hinner knappast så mycket mer idag.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är villig förklara mig hur man gör, då tar vi det senare.

Jag åker bort över helgen, hinner knappast så mycket mer idag.

//Mickilina

Minns inte exakt, man jag har för mig att ett av HP:s program hade funktionen att ta bort den partitionen. I den andra HP:n formaterade jag C:. Kanske inte vad du vill göra just nu… ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte exakt, man jag har för mig att ett av HP:s program hade funktionen att ta bort den partitionen. I den andra HP:n formaterade jag C:. Kanske inte vad du vill göra just nu ;)

Efter en dryg vecka eller så... tidigare hinner jag inte vilket fall.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Starta kommandotolken som administratör!

2. Skriv diskpart

3. Skriv list volume

4. Skriv select volume 1 (byt ut ettan mot den volym som innehåller den partition du vill ta bort, enligt "list volume")

5. Skriv list partition

6. Skriv select partition 1 (byt ut ettan mot den partition du vill ta bort, enligt "list partition")

7. Skriv delete partition override (detta tar bort din överflödiga partition!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Starta kommandotolken som administratör!

2. Skriv diskpart

3. Skriv list volume

4. Skriv select volume 1 (byt ut ettan mot den volym som innehåller den partition du vill ta bort, enligt "list volume")

5. Skriv list partition

6. Skriv select partition 1 (byt ut ettan mot den partition du vill ta bort, enligt "list partition")

7. Skriv delete partition override (detta tar bort din överflödiga partition!)

Tack e-son!

Detta blir aktuellt sen senare, som sagt.

Nu önskar jag er en mycket trevlig och lugn helg, utan stökande av mig :D

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ni!

Nu är jag här igen med mina frågor ;)

Conexant HD Audio; hör inte det till telefonmodem, eller cyklar jag igen?

Conexant HDAUDIO Soft Data Fax Modem med SmartCP; tillhörande drivare?

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ni!

Nu är jag här igen med mina frågor ;)

Conexant HD Audio; hör inte det till telefonmodem, eller cyklar jag igen?

Conexant HDAUDIO Soft Data Fax Modem med SmartCP; tillhörande drivare?

//Mickilina

Conexant HDAUDIO Soft Data Fax Modem med SmartCP, kan du nog avinstallera. Den andra är troligen ett ljudinställningsprogram inkl. drivrutin. Ett enkelt sätt att få det rätt, kan ju vara att avinstallera bägge, sen ladda ner och installera rätt ljuddrivrutin från datorns hemsida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Kopierade följande från HP:s sida översatt från engelska:

Utgivningsdatum: 2007-03-23 Version: 7.62.00.52 B

Description Beskrivning

This package contains the driver for the Conexant HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP in the supported notebook models and operating systems. Detta paket innehåller en drivrutin för Conexant HDAUDIO Soft Data Fax Modem med SmartCP i stöd bärbara modeller och operativsystem. This driver enables dial-up functionality and provides a user interface for modem setup. Denna drivrutin gör uppringbar funktionalitet och ger ett användargränssnitt för modem setup.

PURPOSE: Routine Syfte: Routine

Enhancements Tilläggsprodukter

New Release New Release

Step 2: Does your system meet the following? Steg 2: Har ditt system uppfyller följande?

Operating system(s): Microsoft Windows XP, Microsoft Windows XP Professional x64 Edition, Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP x64 Operativsystem (s): Microsoft Windows XP, Microsoft Windows XP Professional x64 Edition, Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP x64

Download file size: 9.64M Download Filstorlek: 9.64M

Verkar vilket fall att jag inte behöver varken det ena eller det andra.

Jösses vad dom prackar på för varor :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Kopierade följande från HP:s sida översatt från engelska:

Verkar vilket fall att jag inte behöver varken det ena eller det andra.

Jösses vad dom prackar på för varor :o

Ja... detta är exakt vad jag menar när jag säger att datortillverkarna säljer grejer med inbyggda problem. Jag fattar inte hur Microsoft kan tillåta detta ofog. Vista hade inte haft hälften så många missnöjda användare om dom hade fått hem datorerna utan all skit som tillverkarna lägger på!... även om just modemdrivrutiner inte är särskilt anmärkningsvärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses vad dom prackar på för varor :o

Det är många som är villiga att betala datortillverkare för att få (demoversioner av) sina program förinstallerade i nya datorer…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista hade inte haft hälften så många missnöjda användare om dom hade fått hem datorerna utan all skit som tillverkarna lägger på!... även om just modemdrivrutiner inte är särskilt anmärkningsvärt
Nä, dom är inte så anmärkningsvärda, men vilken tid det tar att ta reda på vad alla dessa möjliga och omöjliga program är för några, innan man vågar avinstallera... eller behålla.

Och hur många mindre vana användare har sina små hårddiskar halvfyllda av ren skräp?

Riktigt så här mycket skräp minns jag inte jag fick med XP. Men men... minnet kan ju svika också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som är villiga att betala datortillverkare för att få (demoversioner av) sina program förinstallerade i nya datorer

Villiga?

Jag ser det som man tvingas till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett till program jag känner lite osäkerhet om jag ska avinstallera även det: *Atheros Drivers Installation Program*?

Det kan du lugn skicka iväg... det är ett sånt där som påstår sig kunna hålla alla drivrutiner uppdaterade. Något man oftast gör bäst manuellt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga att det tomma utrymme du får efter att ha tagit bort partitionen, införlivar du sedan med den kvarvarande partititonen via Diskhanteringen! ;)

Hej e-son!

Nu är D:\ borta.

Och nu kommer den nästa frågan: hur "införlivar" jag denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...