Gå till innehåll

Vill ta bort ett ljud


PCGuiden

Recommended Posts

Kolla igenom BIOS inställningarna om det finns ett alternativ. Det brukar stå antingen om PC-speaker eller "Beep on ***"

Mange

VAD STÖR? Detta ett bevis på att allt fungerar! PIPET är ju bara en bråkdel av en sekund (eller)? Tycker inte att det är störande, Miss-Decibel är ju inte över 100.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt BIOS pipet är lite onödigt att ha igång alltid, man kan ju gå in o sätta igång det när man behöver det för att felsöka.

Men jag har ett annat problem och eftersom detta är postat i Windows 7 avdelningen så är det kanske plinget när Windows går igång han menar. I så fall vill jag också veta hur man stänger av det. För jag har stängt av alla ljud i Windows ljudschema och "Play Windows Startup sound" är INTE ikryssat. Lik förbaskat plingar den varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt BIOS pipet är lite onödigt att ha igång alltid, man kan ju gå in o sätta igång det när man behöver det för att felsöka.

Men jag har ett annat problem och eftersom detta är postat i Windows 7 avdelningen så är det kanske plinget när Windows går igång han menar. I så fall vill jag också veta hur man stänger av det. För jag har stängt av alla ljud i Windows ljudschema och "Play Windows Startup sound" är INTE ikryssat. Lik förbaskat plingar den varje gång.

FINNS LJUDDÄMPAND HÖRLURAR ÅXÅ!!! :lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerar det inte så visar det sig

Skulle kunna vara detta, se bild,

Denna bild visar, att det i WINDOWS aktiveras LJUD. Bara att ta bort i rutan (V):et... Eller?? Gäller vid uppstart av OS:et....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten registerändring fixar det... i vanlig ordning! ;)

DisableBeep.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"Beep"="no"

kan man gå in i regedit och skriva No också eller? isåfall tack för det e-son

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man gå in i regedit och skriva No också eller? isåfall tack för det e-son

Du väljer själv... tillverka en egen .reg-fil, rota i registret manuellt, eller ladda ner min bifogade... som alltid! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "post" beep'et eller ett ljud i Windows? (hittar inget svar på det i tråden)

Uppstart av datorn (bios) = Post beep

Uppstart av Windows = Windows Startljud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkat det handlar det om trudelutten som spelas när man loggar in i windows.

Min är borta nu i build 7048, men jag minns inte om jag körde reggfilen ovan eller inte. :/

No No! .reg-fixen är för bios-pipet! För login-ljudet hänvisas till settings enl. bif.

post-1936-1236293252_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det verkar ju märkligt att en windows reg grej kan påverka BIOS men säger du det så stämmer det väl.

Jag lyckades inte stänga av Windows inloggningsljudet på det viset du markerat på bilden i build 7000, det är det jag försökt förklara tidigare. Men det verkar iaf fungera i build 7048.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl tyvärr meddela att ändra i registret på angiven plats stänger INTE av beep ljudet som är efter att grafikkoret visat sin information, och bios skärmen visas och börjar med sin "post" av enheter.

Är mycket mycket tveksam att detta ljud ska gå att stänga av från windows.

Turn Off System Beeps

To me, system beeps that my PC makes when it encounters certain system errors are like balloon tips-gnat-like annoyances that I can do without. So I turn them off using a Registry hack. Run the Registry Editor, go to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound, and find the Beep and ExtendedSounds String values. Set each value to No. Exit the Registry and reboot. The beeps will no longer sound.

Detta måste ju vara det ljud som du hör om du t.ex trycker på för många tangenter samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... verkar som jag har lyckats röra till det ordentligt här! :(

Saken är den, att registerändringen är ett gammalt hack från XP som jag hittade i mina gömmor, och eftersom nyckeln finns kvar i Vista och W7 så utgick jag ifrån att det skulle fungera även här. Själv dödar jag alla systemljud, det första jag gör när jag installerar nytt, så jag testade alltså inte, och skall jag vara ärlig så minns jag nog inte riktigt ens VILKET ljud det var som påverkades i XP! Det var ett startpip som inte gick att stänga av i GUI... så mycket minns jag! Skall försöka få något av mina system att återigen ge ifrån sig detta ljud, så jag får klart för mig vilket ljud det var!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas så klart inte få igång ljudet igen.... :angry: men jag hittade några länkar som kanske kan uppväga mitt dåliga minne! Dom handlar visserligen om XP och Vista, men det som funkar i Vista brukar även gå bra i W7.

http://triponic.com/guidestutorials/comput...or-beep-sounds/

http://blog.tiensivu.com/aaron/archives/14...00xXPVista.html

http://www.tech-recipes.com/rx/1014/disabl...virtual-server/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registerfixen stänger av alla PC speaker ljud I Windows. (Disable the PC Speaker beeps in 200x/XP/Vista)

men kan inte påverka POST beep(et) som stryrs av bios (innan Windows laddats)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...