Gå till innehåll

Uppstart i Windows 98 istället för XP!?


stefan683

Recommended Posts

Har du aldrig haft windows 98 i datorn borde det ju inte vara möjligt, eller hur? Om det är en reservdelsdator kanske du bytt hårddisk och bara glömt bort att det finns Win 98 på disken?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är alldeles sant! Fattar NADA Kör en diskkontroll nu och ser att skadade kluster ersätts Vi får se sen.Detta är min reservdator.En gammal P3a med ATI som aldrig strular :P

Hur aktualiserar jag Visiual Styles igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på skrivbordet, Egenskaper, fliken Teman. Välj det tema du vill ha.

Tjänsten Themes måste vara igång. Skriv/klistra in services.msc i Kör… kolla att tjänsten är igång och startmetoden är Automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på skrivbordet...välj egenskaper. Första fliken ska du välja Windows XP. Misstänker att det står Windows Klassisk nu?....

Fungerar inte detta så har dina Visuals avaktiverats. Detta kan bero på flera saker... bl a kan det vara en uppdatering eller rentav att Windows XP har fått restriktioner pga att det inte är en äkta licens.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan utfört.Nu funkar det som vanligt.Jämra Nvidiakort.Vilken drivrutin är bäst til Geforce 2MX/MX?Nyast eller äldst.Datorn fryser när jag kollar videoklipp och senast blev det det tidigare tokeriet!!!!

Tack Mange för ditt enganemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mange för ditt enganemang.

Inga problem!

Vad gäller vilka drivrutiner som passar bäst för ditt grafikkort... det är nästan bara du själv som kan bestämma det. I regel är det Nyaste=bäst men med det visar sig snabbt inte stämma i praktiken. Du får prova dig fram...

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem!

Vad gäller vilka drivrutiner som passar bäst för ditt grafikkort... det är nästan bara du själv som kan bestämma det. I regel är det Nyaste=bäst men med det visar sig snabbt inte stämma i praktiken. Du får prova dig fram...

Mvh // Mange

Jag tycker att alla fungerar lika dåligt.Datorn fryser efter en stunds tittande på filmklipp.Får nog skaffa ett ATI kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag men vet inte hur jag skall ställa in det..... :blink:

Dra hem K-Lite Full Version (gratis) och installera i Standard... man kan välja en himla massa men Standard brukar räcka(eller basic...kommer inte ihåg vad det heter, men det står som förvalt). Starta om datorn och se om det hjälper....

Min son hade samma problem på sin aningen sega bärbara dator. Filmer gick hackigt och hackade ganska rejält. Efter K-lite funkar det klockrent. Gjorde denna installation på XP Sp3. SP3 på den gamle datorn var i sig själv en riktig prestandadödare för övrigt.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...