Gå till innehåll

Windows har kraschat


kiruna_ante

Recommended Posts

Tjenare :D ha problem med min stationärdator nu.. det verka som att Windows ha krashat och jag vet inte hur jag ska gå till väga.. Har testat och starta med skiva och reparera den men hjälp av kommandot "CHKDSK" men ha inte hjälpt..

några andra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare :D ha problem med min stationärdator nu.. det verka som att Windows ha krashat och jag vet inte hur jag ska gå till väga.. Har testat och starta med skiva och reparera den men hjälp av kommandot "CHKDSK" men ha inte hjälpt..

några andra tips?

du borde kunna komma åt systemåterställningen med hjälp av xp-skivan,har jag för mig

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kommer jag åt systemåterställning då?

om du inte kommer åt den via xp-cd (jag har för mig att där står att man skall trycka f2 efter skivan har startat.

annars testa starta datorn i felsäkertläge och återställ därifrån (om det nu funkar att få igång den därifrån)

något till i ämnet

http://support.microsoft.com/kb/307545/sv

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag reparerat på nått konstigt sätt och den kommer fram till inloggningssidan men sen så när man försöker logga in på sin användare så står de att man måste aktivera xp och då finns de ett ja och nej om jag ska registrera.. har äkta vara men oavsätt vilken användare jag tar (har två st användare) och trycker på "ja" så kommer man bara till bakgrundsbilden till den användaren och sen händer de inge mer.. går inte att starta aktivitetshanteraren och de finns inga ikoner eller startknappen som bruka finnas där.. och klickar jag på nej så händer de inget.. så vad ska jag göra nu?

kommer in till användarna via felsäkert läge men inte till administatören..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...