johnD Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Att ladda ner material från YouTube och använda själv är det lagligt eller inte? Att dela med sig till andra har jag inte tänkt att göra, för det är väl fildelning och som sådant olagligt? Den enda fildelning som är laglig är väl att gå till mataffären och köpa ett paket Fil och sen kan man dela det med så många man vill! Utan att riskera åtal. Quote
johnD Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Att ladda ner material från YouTube och använda själv är det lagligt eller inte? Att dela med sig till andra har jag inte tänkt att göra, för det är väl fildelning och som sådant olagligt? Den enda fildelning som är laglig är väl att gå till mataffären och köpa ett paket Fil och sen kan man dela det med så många man vill! Utan att riskera åtal. Jo man kan gå till järnaffären och köpa en fil och dela den........ också! Quote
JoWa Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Vissa videor kan laddas ned genom att klicka på en knapp på sidan… http://www.idg.se/2.1085/1.206503/youtube-...a-nedladdningar Quote
Mickilina Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Har flyttat tråden från *Nätverk, internet och bredband* //Mickilina Quote
johnD Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Har flyttat tråden från *Nätverk, internet och bredband*//Mickilina Varför? Var är den nu? Quote
johnD Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Vissa videor kan laddas ned genom att klicka på en knapp på sidanhttp://www.idg.se/2.1085/1.206503/youtube-...a-nedladdningar Finns små program så man kan ladda ner all på YouTube, t ex UltraGet Video Download Quote
JoWa Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Finns små program så man kan ladda ner all på YouTube, t ex UltraGet Video Download Jo, och Easy Video Downloader har jag använt, och väljer då HQ. Men hur laddar man ned HD-videor? Min poäng var dock att den inbyggda nedladdningsfunktionen svarar på din fråga om det är lagligt eller inte att ladda ned. Quote
Mickilina Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Varför? Var är den nu? Passar bättre här Allmänna datorfrågor och -diskussioner //Mickilina Quote
RyuuShujin Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 Har använt Firefox tilläget DownloadHelper. Funkar mycket bra. Quote
Recommended Posts