Gå till innehåll

Bekräftelse av bild?


PCGuiden

Recommended Posts

När du bygger en site kan du inte ha länkar till filer som ligger på sin lokala disk. Alltså i Windows filsystem.

Ta en titt på din sökväg...

På flera ställen ser det ut så här:

<link rel="File-List" href="file:///C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_filelist.xml" />

Angående bilden som inte fungerar. Om filen som ska visa bilden ligger i "rooten" och bilder ligger i "files" ska sökvägen vara <a href="files/Etappkarta.jpg".

Jag tycker du ska skippa stora och små bokstäver i filnamnen. Håll dig till små, alltid. Och inga ÅÄÖ då är det lättare att felsöka och du slipper massvis med problem. Kontrollera också att filen verkligen har ett stort E i förjan på filnamnet.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag har en lösning. Laddade hem bilden och laborerade med den och när jag försökte öppna den med IE så fick jag bara den vita rutan med ett rött kryss i.

Då öppnade jag bilden i Paint och sparade om den och då funkade det att öppna den i IE. :blink:

Måste vara någon märklig komprimering som den är sparad med från början. Fast det är ju konstigt att det funkade i FF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<link rel="File-List" href="file:///C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_filelist.xml" />

Lycka till.

Vart finner du detta?

Blir lite nyfiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...