PCGuiden Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Ser ni användare av IE 8 en karta på denna sidan? http://www.tourdevarmland.com/index.php?section=11 Quote
HlK Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 När du bygger en site kan du inte ha länkar till filer som ligger på sin lokala disk. Alltså i Windows filsystem. Ta en titt på din sökväg... På flera ställen ser det ut så här: <link rel="File-List" href="file:///C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_filelist.xml" /> Angående bilden som inte fungerar. Om filen som ska visa bilden ligger i "rooten" och bilder ligger i "files" ska sökvägen vara <a href="files/Etappkarta.jpg". Jag tycker du ska skippa stora och små bokstäver i filnamnen. Håll dig till små, alltid. Och inga ÅÄÖ då är det lättare att felsöka och du slipper massvis med problem. Kontrollera också att filen verkligen har ett stort E i förjan på filnamnet. Lycka till. Quote
RyuuShujin Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Tror att jag har en lösning. Laddade hem bilden och laborerade med den och när jag försökte öppna den med IE så fick jag bara den vita rutan med ett rött kryss i. Då öppnade jag bilden i Paint och sparade om den och då funkade det att öppna den i IE. Måste vara någon märklig komprimering som den är sparad med från början. Fast det är ju konstigt att det funkade i FF. Quote
PCGuiden Posted March 11, 2009 Author Posted March 11, 2009 OK vad sparade du den som då??? Png eller ? Quote
PCGuiden Posted March 11, 2009 Author Posted March 11, 2009 <link rel="File-List" href="file:///C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_filelist.xml" />Lycka till. Vart finner du detta? Blir lite nyfiken Quote
PCGuiden Posted March 11, 2009 Author Posted March 11, 2009 Någon ser ut att kunna en del här Kan denna någon fatta varför det inte fungerar att köra JS (JavaScript) på sidan ? Mvh PC Quote
PCGuiden Posted March 11, 2009 Author Posted March 11, 2009 Nu är det fixat och bilden skall synas i FF & IE Tack för hjälpen Quote
Recommended Posts