Gå till innehåll

Fördröjd start av IE6


Rolas

Recommended Posts

Hej

Skulle vilja få några kloka synpunkter vad som kan göras på min korruppta dator :

När jag startar IE 6 sker det med ca 8 sek fördröjning , innan startsidan visas. Det är ungefär samma med firefox. När jag sedan går från startsidan till andra sidor kommer dessa upp direkt, och allt är normalt.

Jag har försök uppgradera till IE 7 men det går inte att installera den på C: istället lägger den sig på partitionen M: och i Papperskorgen !

Jag har formaterat C: och ominstallerat XP Home . Detta var en nödvändighet eftersom datorn plötsligt bytt enhetsbkstäver C: blev D: etc.

Någos som har tips ?

Mvh/Rolas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har du skannat efter rootkits?

Det finns en variant som ändrar enhetsbokstäver på dina enheter bara för att själv lägga sig som en enhet med fulla rättigheter...

Tack för tips. Det är märkligt , när jag scannar med F-secure efter rootkit får jag rapport att det inte finns ! När jag scannar med verktyget i länken du angivit finns det 16 diskrepanser !

Bifogar en textfil för att visa eländet. Men hur får man ordning på detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips. Det är märkligt , när jag scannar med F-secure efter rootkit får jag rapport att det inte finns ! När jag scannar med verktyget i länken du angivit finns det 16 diskrepanser !

Bifogar en textfil för att visa eländet. Men hur får man ordning på detta ?

Är det konstaterat rootkit, så finns bara ett sätt att säkert bli av med det.... ominstallation av Windows!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara negativ i överkant, men F-secure är inte det bästa programmet på marknaden.. det finns bättre.

I gratisligan skulle jag nog välja Comodos alternativ, det finns med integrerad brandvägg och brandvägg + antivirus separat.

Betalar jag, blir mitt val ESET smart security, eller Nod32 om jag bara vill ha antivirusprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...