Jump to content

Diskeeper eller liknande program som... ?

Recommended Posts

Posted

Hej!

Finns det program som kan kolla min samsung hårddisk och blockerar sektorer som är trasiga på den? för den låter mycket ibland och fastnar det är inget med virus eller spywares eller botar för allt låser sig.

Posted

Gå till Start / Kör och skriv chkdsk c: /r. Byt ut c mot enhetsbokstaven för disken det gäller!

Gäller det systemdisken så blir du tillfrågad om du vill köra diskkontrollen nästa gång datorn startas om. Svara då Ja och starta om datorn. För att se resultatet av diskkontrollen går du till Kontrollpanalen / Administrationsverktyg / Loggboken... leta efter Händelse-ID 1001

Posted
Gå till Start / Kör och skriv chkdsk c: /r. Byt ut c mot enhetsbokstaven för disken det gäller!

Gäller det systemdisken så blir du tillfrågad om du vill köra diskkontrollen nästa gång datorn startas om. Svara då Ja och starta om datorn. För att se resultaten av diskkontrollen går du till Kontrollpanalen / Administrationsverktyg / Loggboken... leta efter Händelse-ID 1001

Jag har kört det förr 2 eller 3 gånger, det enda jag inte har gjort är att jag inte har kollat loggboken har försökt men jag har inte hittat rätt förut.

ENDA jag kan se att det är många TCP/IP varning om att det är många, hur får jag bukt på de om det är den som orsaker det???

Jag fildelar inte längre och det kan jag svära på, jag kör alltid msn messenger, outlook express 6 och Internet Explorer.