Gå till innehåll

Sökalternativet "Sök på den här sidan..."?


Kaj

Recommended Posts

Var skriver man in sökordet eller sökorden, när man vill söka på den sidan man har uppe för tillfället? Det fungerar inte så som det gjorde i IE7. Jag har IE8 på svenska installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är att trycka Ctrl + F för att få fram sökrutan högst upp på sidan.

Hej!

Jag vet hur man söker, men det fungerar inte. Bifogar en bild på vad som händer eller inte händer.

Bild 1 överst.

Bild 1: utgångsläget

Bild 2: Ctrl+F (en tom rad öppnar sig under flikarna?)

Bild 3: skriver in sökordet Fokus och klickar på Sök-knappen, inget händer. Normalt skulle ordet Fokus markeras i texten på den sidan.

Bild 4: testar den andra vägen utan snabbkommandot. Inget händer.

Jag har inte hittat någonstans där man kan ändra inställningar för just funktionen "Sök på den här sidan".

Problemet inte löst än.

Hälsningar

Kaj

post-10429-1238245437_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vet hur man söker, men det fungerar inte. Bifogar en bild på vad som händer eller inte händer.

Bild 1 överst.

Bild 1: utgångsläget

Bild 2: Ctrl+F (en tom rad öppnar sig under flikarna?)

Bild 3: skriver in sökordet Fokus och klickar på Sök-knappen, inget händer. Normalt skulle ordet Fokus markeras i texten på den sidan.

Bild 4: testar den andra vägen utan snabbkommandot. Inget händer.

Jag har inte hittat någonstans där man kan ändra inställningar för just funktionen "Sök på den här sidan".

Problemet inte löst än.

Hälsningar

Kaj

post-10429-1238245437_thumb.jpg

Hittade lösningen åt dig tror jag!

1. Starta kommandotolken som administratör!

2. Skriv regsvr32 oleacc.dll och tryck Enter! Har du gjort rätt skall du få svaret "DllRegisterServer i oleacc.dll lyckades"

3. Stäng kommandotolken och starta InternetExplorer samt prova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen åt dig tror jag!

1. Starta kommandotolken som administratör!

2. Skriv regsvr32 oleacc.dll och tryck Enter! Har du gjort rätt skall du få svaret "DllRegisterServer i oleacc.dll lyckades"

3. Stäng kommandotolken och starta InternetExplorer samt prova!

Tack e-son!

Du är en klippa.

Jag visste att det finns någon som har en lösning på mitt problem. Det fungerar perfekt, så som jag förväntade mig.

Frågan kvarstår dock, varför det inte fungerade från början? Jag gjorde en ny installation igår, men med samma resultat.

Jag helnöjd och tänker inte söka orsaken till problemet mer utan det får väl Microsoft göra.

Mvh / Kaj

Kompletteríng: När jag nu skulle kolla mina feeds, så blev det också ändringar där. Tidigare hade jag inte flikarna Favoriter, Feeds, Tidigare, när jag klickade på Favoriter. Inte heller hade jag knappen Snabbflikar synlig. Så nu kanske jag börjar tycka att IE8 trots allt är OK. Tack igen /Kaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott att det löste sig! Varför det inte funkade från början kan troligen ha flera förklaringar! oleacc.dll är en process som hör hemma i Microsoft Active Accessibility program, och jag misstänker att den används av ett flertal program, så den kanske till och med kan ha varit oregistrerad innan du installerade IE8. Själv sprang jag på lösningen av en händelse, och kom ihåg att jag hade sett din fråga i forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott att det löste sig! Varför det inte funkade från början kan troligen ha flera förklaringar! oleacc.dll är en process som hör hemma i Microsoft Active Accessibility program, och jag misstänker att den används av ett flertal program, så den kanske till och med kan ha varit oregistrerad innan du installerade IE8. Själv sprang jag på lösningen av en händelse, och kom ihåg att jag hade sett din fråga i forumet!

Detta tips borde Stenis vidarebefodra till Microsoft så att de kan få med det i en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tips borde Stenis vidarebefodra till Microsoft så att de kan få med det i en uppdatering.

Hej igen!

Idag var mitt ursprunliga problem tillbaka. Det gick inte att göra en sökning. Det jag gjorde igår var att köra CCleaner, Ad-Aware, SpyBot & Search and Destroy och ta bort det som programmen hittar, bl.a. en hel del i registret.

Ändringen är således inte permanent. Hur gör man för att spara den ändringen som körningen i kommandotolken gör?

/Kaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Idag var mitt ursprunliga problem tillbaka. Det gick inte att göra en sökning. Det jag gjorde igår var att köra CCleaner, Ad-Aware, SpyBot & Search and Destroy och ta bort det som programmen hittar, bl.a. en hel del i registret.

Ändringen är således inte permanent. Hur gör man för att spara den ändringen som körningen i kommandotolken gör?

/Kaj

Njaee.... frågan är felställd! ;) Fråga istället, vad i dom där programmen är det som kvaddar/avregistrerar oleacc.dll?

Svaret kan bli rätt svårt att hitta, så jag skulle vilja att du till att börja med byter ut Ad-Aware och SpyBot Search&Destroy, som är 2 tämligen värdelösa program, mot Malwarebytes' Anti-Malware!

När det är gjort kan vi koncentrera oss på om CCleaner tar bort något som inte skall bort... ifall problemet kvarstår alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...