Gå till innehåll

IE 8 och Norton


-64

Recommended Posts

Ett litet tips att dela med sig.

Jag har kört Internet Explorer 8 ett par veckor nu. Samtidigt har jag Norton. Det kom en rödvarning titt som tätt att risken för nätfiske var stor. Det var i och för sig enkelt att bara klicka på rutan så fungerade det igen. Men varningen kunde komma tillbaka bara någon minut senare om man öppnade en ny sida t.ex.

Norton har en ersättningsfil för att åtgärda detta, och man får den bara man säger till på deras support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

För att kunna hjälpa så måste vi veta vilken Norton pratar du om. NAV eller NIS eller 360 ?

Har du sett till att du har den senaste versionen av ditt Norton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Yassin 2999: Jag behöver ingen hjälp eftersom Norton och jag själv har klarat av det. Jag ville bara dela med mig av detta till den som eventuellt har blivit drabbad av samma problem. Alltså: Norton "bjuder" på hjälp i det här fallet.

Det fungerar alltså utmärkt här.

För övrigt har jag Norton Internet Security, version har jag glömt just nu, men om det blev en uppdatering så måste det ju vara det senaste, tycker jag.

Min sambo har Norton 360, och hon installerade också Nortons tillägg häromdagen. Det fungerar lika problemfritt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, när jag hade installerat Internet Explorer 8, kom det ständigt upp ett rött varningsmeddelande från Norton (Jag har Norton installerat sedan jag köpte datorn och har uppdaterat det dagligen med Live Uppdate, samt naturligtvis förnyat prenumerationen), att risken för nätfiske var stor. Det var i och för sig bara att klicka på varningsrutan så försvann det. Men det kunde komma igen i princip så fort jag gick till en ny sida.

Då tröttnade jag till slut på detta och kontaktade Norton support. Dom tycktes vara väl förberedda för detta och svarade direkt att "vi skickar en fil till dig som löser problemet". Den kom och jag installerade den i vanlig ordning, och den irriterande varningsrutan syns inte mer.

Så har du IE 8 och Norton (registrerat) så kontakta deras support, du får filen direkt. Det har du betalt för en gång.

Vi har två datorer i hushållet med olika verisioner av Norton, men varningsmeddelandet kom på båda datorerna efter installationen av IE 8. Och lösningen var lika enkel på båda datorerna. En "kompletteringsfil" så var problemet borta.

Till saken hör att jag var tidigare rätt kritisk till Nortons support. Dom gjorde sig svåråtkommliga och hade dålig telefonsupport, samt försökte bjuda på rabatt vid uppdateringen av abonnemanget som en simpel bortförklaring. Det är kanske bra, men jag värdesätter mer ett fungerande och användarvänligt antivirusprogram.

Men nu har dom tydligen lagt om policy och har en kundvänlig chattsupport. Visserligen några minuters väntetid, men det gick att stå ut med.

Jag har mer negativa beskrivningar över deras dåliga support tidigare, men eftersom dom har bättrat sig nu kan vi ta det en annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Norton på två datorer. NIS 2009. Men jag får inga meddelanden så därför undrade jag lite vad det var. Men jag har nätfisket avstängt så det kanske kan bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...