CyphoX Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Kör med ubuntu 9.04 genom windows 7 med virtualbox och när jag startar igång detta så är min ruta väldigt liten. Jag försöker ändra genom att förstora rutan genom att dra ut den nere i högra hönet men det funkar inte riktgit. rutan förstoras men inte själva bilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Ändra skärmupplösningen inne i boxen... alltså i gästoperativet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 kan bara ha upplösning 800 x 600 tror jag det är. Finns det några drivrutiner till grafikkortet som man kan hämta? Har en HP g5050 laptop. letade på hps hemsida men fanns bara för xp och vista Intel 940/943/945 Video Driver (32-bit) är drivrutinen till xp och vissta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 kan bara ha upplösning 800 x 600 tror jag det är. Finns det några drivrutiner till grafikkortet som man kan hämta?Har en HP g5050 laptop. letade på hps hemsida men fanns bara för xp och vista Intel 940/943/945 Video Driver (32-bit) är drivrutinen till xp och vissta Kan nog vara svårt med proprietära linux-drivare till en laptop. Sällan jag kör Linux virtuellt, och aldrig på laptop. Misstänker dock att du får nöja dig med dom upplösningar som finns tillgängliga i Ubuntu i detta fallet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 vart kan jag ladda ner VirutalBox? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 vart kan jag ladda ner VirutalBox? En sökning på Google med sökordet "virtualbox" ger följande sida som första svar: http://www.virtualbox.org/ /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Har rensat bort några helt ovidkommande inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts