Gå till innehåll

Adressfältet


margrehte

Recommended Posts

Har 2 adressfält i webbläsaren och högra alltid så knäppt så brukar använda google, nu har jag dock tagit google som standardwebbläsare och ändå inte bra,försöker förstå vad som driver första fönstret till vänster och vilken sökmotor det har men går bet,

högra går bra men nu när jag skriver så kommer sökförslag upp. Problem : vill att vänstra skall funka och gå snabbt, i "enhetshanteraren" är det gult på nätverkskort "Microsoft 6to4 Adapter" kan detta vara orsaken ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 adressfält i webbläsaren och högra alltid så knäppt så brukar använda google, nu har jag dock tagit google som standardwebbläsare och ändå inte bra,försöker förstå vad som driver första fönstret till vänster och vilken sökmotor det har men går bet,

högra går bra men nu när jag skriver så kommer sökförslag upp. Problem : vill att vänstra skall funka och gå snabbt, i "enhetshanteraren" är det gult på nätverkskort "Microsoft 6to4 Adapter" kan detta vara orsaken ???

Hej! Är det inte så att Du menar adressält och sökfönster. Det vänstra skriver man adr.i, det högra söker man i.Man kan ha flera sökmotorer i det högra fältet.

essin :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar nog dessa två fält (se bild nedan).

Adressfältet är till för att skriva in vilken webbsida/hemsida/sajt osv. som man vill kolla på.

Sökfältet är istället kopplat till en sk. sökmotor ex. Google, Windows Live etc. och allt som skrivs i det fältet kommer att visas som en sökning i sökmotorn.

Samma sak gäller även när man är inne i skälva datorn och inte har internet framme, då är Adressfältet den plats där man skriver vilken mapp man vill gå till och där det visas var på datorn man befinner sig. Sökfältet har samma funktion oavsett vilket program man är inne i.

KOM IHÅG: Adressfältet och sökfältet kan se lite olika ut beroende på vilket program man är inne i eller vika inställningar man har på datorn.

Hoppas detta var till någon hjälp.

post-3911-1239899614_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar nog dessa två fält (se bild nedan).

Adressfältet är till för att skriva in vilken webbsida/hemsida/sajt osv. som man vill kolla på.

Sökfältet är istället kopplat till en sk. sökmotor ex. Google, Windows Live etc. och allt som skrivs i det fältet kommer att visas som en sökning i sökmotorn.

Samma sak gäller även när man är inne i skälva datorn och inte har internet framme, då är Adressfältet den plats där man skriver vilken mapp man vill gå till och där det visas var på datorn man befinner sig. Sökfältet har samma funktion oavsett vilket program man är inne i.

KOM IHÅG: Adressfältet och sökfältet kan se lite olika ut beroende på vilket program man är inne i eller vika inställningar man har på datorn.

Hoppas detta var till någon hjälp.

post-3911-1239899614_thumb.png

Tack och så var första delen av frågan klar, Hur löser jag andra delen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror hon menar att när hon skriver ett ord i adressfältet utan att skriva verken http://, www eller .se etc så kommer automatiskt googles hemsida fram med en sökning på just det ordet hon skrev. Det går att använda adressfältet för att göra en sökning MEN det är inte det bästa sättet då det tar längre tid än att söka ifrån sökfältet, hur man gör sökningar i adressfältet snabbare vet jag inte men det har inget med nätverkskortet att göra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. :blink:

Om det hade varit probelm med nätverkskortet så hade förmodligen alla sidor och allt hon gör på sin dator som har koppling till internet varit segt och inte bara då hon gör sökningar från adressfältet, därför drog ja slutsatsen att det inte var nätverkskortet som felade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skylt som är "gul" som "talar" om "Microsoft 6to4 Adapter".

Därför frågeställningen om nätverkskort.

Återigen, hennes fråga handlade om problem med sökningen i adressfältet och sen frågade hon om en skylt som är "gul" som "talar" om "Microsoft 6to4 Adapter" kan ha vara orsaken till att det går långamt att söka och då är svaret kort och gott NEJ. Skulle någon bevisa motsatsen så skulle jag bli mycket snopen.

Sen om det finns andra problem med hennes nätverkskort vet jag inte, men förmodligen kanske något felar eftersom det ser ut som det gör i enhetshanteraren. Varför jag inte tog upp något om det var för att hennes fråga inte handlade om nätverkskortet det ända hon ville veta var om problemet berode på nätverkskortet och där är svaret NEJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat M.Asplund: > men det har inget med nätverkskortet att göra iaf. <

Hur vet Du det ? :)

Rätt jarru, jag jobbar fortfarande på detta, snurrar på webben/microsoft och gud vet var, körde nyss ett program för att kolla vad som behövdes uppdateras då enhetshanteraren inte fixar det, fick upp 3 drivrutiner men när jag ville att programmet skulle sköta uppdateringen så ville det ha betalt för det, never in my live, dessa 3 drivrutiner behöver uppdateras.

Standard- dual channel / pcl ide- styrenhet / realtek rt 1839/ 810x family fast / Ati radeon xpress 1150 ( vet att denna är senaste så vad fel, kört maskinvaruförändringar) google skicka mej till drivers -software- download -org men vet inte vilken drivrutin som är senaste/ nu 6to4 version 6,0 6001.18000 date 1/8/2008 dom andra hittar jag inte . Hjälp ??? tack för att ni bryr er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt använt RadarSync, som söker efter drivisar till "allt möjligt".

Kan vara ett "helsike" att hitta rätt drivisar till chipset mm.

RadarSync skapar en återställningspunkt.

http://download.cnet.com/RadarSync/3000-2094_4-10265194.html

Grundrivrutiner som shipset/graphic mm har jag på fujitsu.com . skall följa länken du gett mej nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, prova RadarSync, om Du "sitter" med en laptop tex. så borde det "dyka" upp lite "saker"..

Har själv använt det till mina burkar.

Sitter med stationär, huvaligen säger jag nu, fattar inte all engelska men gick bra med radarsync och den plocka fram samma filer som betalprogrammet jag körde innan,

när jag tittar i radarsync så är två filer borta (installerade) men Ati radion står kvar som "ready to install" klickade för att kolla och då försökte den installera CCC en gång till ?

fick uppdatera experiens och fick då 2.8 istället för 3, var 2,8 då jag hämtade nyare drivrutin och det var då det sket sej även om jag fick 3 poäng.

nåt program som heter steam som verka intressant som jag sa ja till. jag avinstallerade microsoft 4to6 och att döma av länkarna ovan så behövs det inte i datorn.

nätet trögt fortfarande och är det så att det bara är problem om det även blir störningar när man spelar på nätet ? laddade ner IE 8 "skarp "för 2 veckor sen och då var den snabb som blixten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Du Steam körandes i bakgrunden ?

har inte kollat inställningar för steam än, tänkte bara kolla vad det är för nåt och avinstallera om jag inte behöver det, brukar välja bort auto och bakrundstjänster +ikoner hittan och dattan. På resans gång så glömde jag bort vad jag hade för bekymmer och var ju värre än jag trodde hur det nu gick till (jag är oskyldig )Fattar inte vad MOM.exe + CCC har i datorn att göra för ser inte att dom fyller någon funktion mer än att sabba för datorsystemet ??? går inte radera eftersom CCC inte lagt sej som installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte kollat inställningar för steam än, tänkte bara kolla vad det är för nåt och avinstallera om jag inte behöver det, brukar välja bort auto och bakrundstjänster +ikoner hittan och dattan. På resans gång så glömde jag bort vad jag hade för bekymmer och var ju värre än jag trodde hur det nu gick till (jag är oskyldig )Fattar inte vad MOM.exe + CCC har i datorn att göra för ser inte att dom fyller någon funktion mer än att sabba för datorsystemet ??? går inte radera eftersom CCC inte lagt sej som installerat.

Jag är som ett litet barn på julafton :-) datorn blir som ny tack vare jarru med tipset om Radarsync ,eftersom min fråga var varför nätet var trögt och så fick jag mycket viktigare hjälp :-)

har ju länge länge varit bekymrad för gamla drivrutiner då det ju kan dels ställa till det i datorn och dels vara en säkerhetsrisk och har då och då sökt lösning på nätet men först nu tack vare Radarsync fått uppdaterat t.o.m realtek audio,

5 drivrutiner är installerade och klart men när jag skall installera dom sista 4 drivrutinerna så visar Radarsync mej filmappen vista och zipfiler, så vad vill Radarsync att jag skall göra ??? provade att extrahera en zipfil men blev inte installerat ?

vad jag vet nu så har jag bara Windows Media player som jag skulle vilja ha en nyare version av eller liknande program kanske någon här har tips om detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...