Gå till innehåll

Söker drivrutiner till TV-Kort Creative Labs CT7240


Recommended Posts

Söker efter drivrutiner till ett TV-Kort med märket Creative Labs CT7240. Har kollat runt på Google och letat men ej funnit. Vet ni på forumet om det finns drivrutienr till detta TV-Kort.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Finns ju inget på Creatives hemsida iallafall. Antigen är det ett gammalt kort och supporten har upphört eller har du skrivit fel på vad TV-kortet heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står Trade Name: Creative Labs och Model Number: CT7240 på kortets baksida på en etikett. Serial Number: T7240920009352. På ovansidan på kortet så står det som det gör på undersidan Model: CT7240. Antagligen så är kortet för gammalt som du sa men kanske kan ha tur o finna drivrutiner "kanske".

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt med länken men det gick inte det står Download file som jag klickade på men det var inte drivrutinen som öppnades utan programmet DriverDetective och det vill jag inte ha. Så då vet jag inte vad jag ska göra kanske ska ta och skippa detta TV-kort.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ett TV-kort? Hittade info på Creatives hemsida, men där står det att det är ett PC DVD Dx3 Decoder card... mod 7240

http://support.creative.com/kb/ShowArticle...=ws:,case=10877

Tredje nerifrån... inga drivrutiner dock. Prova att använda Creatives drivrutins-sökare. En app som söker genom din dator efter hårdvara som kommer från dem. Har själv testat den och den funkar bra... även om man har OEM-hårdvara från Creative

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag t.ex. skulle ha ett annat Windows vi säger Windows 7. Skulle det då finnas drivrutiner till PC DVD Dx3 Decoder card... mod 7240? Eftersom det Windows är ju lite nyare än XP?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång jag har Windows 7 installerat så kan jag testa detta kort i. Man kan ju aldrig veta eller som ni säger kortet är för gammalt såg nån sida att det kom drivrutiner 1999 så då är detta kort 10 år gammalt.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...