Gå till innehåll

Extradator


Recommended Posts

Jag skulle vilja kunna installera och köra en extradator från min huvuddator. Extradatorn tänkte jag skulle sakna mus, tangentbord och bildskärm. Sammankopplad med IP eller USB.

Går detta att fixa och hur samt går det med Windows 2000 på extradatorn.

Jag hade tänk att jag skulle ha en icon på huvuddatorn som ledde in i extradatorn och därifrån köra den som vanligt i ett eget fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du menar, men jag förstår inte vad målet är riktigt; vill du använda extradatorn som en hårddisk bara, eller vill du helt enkelt verkligen kunna köra den som om det vore en virtuell dator (se länk)? http://cache.lifehacker.com/assets/resourc...500.resized.png

Det är klart möjligt att genomföra detta, men jag tror inte det finns någon sån här lösning idag. Virtuella datorer finns och det är kanske det du ska ta en titt på? Där kan du köra virtuella datorer med valfritt operativsystem innuti ett fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja kunna installera och köra en extradator från min huvuddator. Extradatorn tänkte jag skulle sakna mus, tangentbord och bildskärm. Sammankopplad med IP eller USB.

Går detta att fixa och hur samt går det med Windows 2000 på extradatorn.

Jag hade tänk att jag skulle ha en icon på huvuddatorn som ledde in i extradatorn och därifrån köra den som vanligt i ett eget fönster.

Det funkar bra, använd Remote Desktop (mstsc.exe) för att ansluta till den andra datorn. Se bara till att aktivera det på Win2000-datorn och att den skall vara "ansluten med IP".

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar bra, använd Remote Desktop (mstsc.exe) för att ansluta till den andra datorn. Se bara till att aktivera det på Win2000-datorn och att den skall vara "ansluten med IP".

/G

Självklart... tänkte inte på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Skall kolla in det där senare. Hade tänkt köra den som en egen dator och att det skall se ut som al6 visade på bilden. Vet ännu inte om det är någon bra ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar bra, använd Remote Desktop (mstsc.exe) för att ansluta till den andra datorn. Se bara till att aktivera det på Win2000-datorn och att den skall vara "ansluten med IP".

/G

Remote Desktop finns inte i Windows 2000. Det går dock att installera Terminal Server i Admin läge om det är Windows 2000 server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote Desktop finns inte i Windows 2000. Det går dock att installera Terminal Server i Admin läge om det är Windows 2000 server.

Där ser man vad lite man minns. Har inte kört W2K på såååå länge...

Nästa alternativ blir då något fjärrstyrningsprogram, typ RealVNC

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...