Gå till innehåll

HDD laddar


mullcom

Recommended Posts

Hej.. jag har installerat W7 på både min stationär och min laptop.

Dock har jag märkt att min hdd laddar grymt mycket när jag inte gör något alls på min laptop.

Är det någon som känner till detta eller märkt av att det gör det samma på era maskiner?

"känne tecken på problemet"

Den laddar för fullt sen kan den bli tyst i någon minut å sen sätta igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.. jag har installerat W7 på både min stationär och min laptop.

Dock har jag märkt att min hdd laddar grymt mycket när jag inte gör något alls på min laptop.

Är det någon som känner till detta eller märkt av att det gör det samma på era maskiner?

"känne tecken på problemet"

Den laddar för fullt sen kan den bli tyst i någon minut å sen sätta igång igen.

Det är troligen indexeringen som skapar lite extra diskaktivitet i början.... det ger sig efter någon dag eller 2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Måste säga detta att kan nog inte vara indexeringen för nu har det nog gått lite längre än 2 dagar hehe..

båda datorerna jag har laddar fortfarande och det börjar gå mig på närverna :P om inte annat så mår nog inte hdd så bra av det.

funderar på om det har med något med "offline files" att göra men jag kollade när den synka och det var inte lika ofta som

hdd laddar. dock får jag error i offline files synkiningen. men det måste ju vara en annan grej som jag får ta upp något senare om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga detta att kan nog inte vara indexeringen för nu har det nog gått lite längre än 2 dagar hehe..

båda datorerna jag har laddar fortfarande och det börjar gå mig på närverna :P om inte annat så mår nog inte hdd så bra av det.

funderar på om det har med något med "offline files" att göra men jag kollade när den synka och det var inte lika ofta som

hdd laddar. dock får jag error i offline files synkiningen. men det måste ju vara en annan grej som jag får ta upp något senare om.

Har du väldigt lite ram-minne i maskinen så kan du också få kraftig diskaktivitet. Disken tar dock ingen särskild skada av detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du väldigt lite ram-minne i maskinen så kan du också få kraftig diskaktivitet. Disken tar dock ingen särskild skada av detta!

jo men på min laptop har jag 2 gb och min station har jag ju 4gb å båda har samma problem :S

men tack för hjälpen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara mediaplayer där kör en närverksprocess, minns inte namnet direkt, men något i stil med wmpnetw.exe där kör i en processs, testa att stoppa den om du inte delar ut ditt mediabibliotek.

Det funkade för mig då jag med reagerade över hur mycket min externa HD med musiken bara snurrade hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan enkelt få reda på detta genom att dra igång det medföljande verktyget Resource Monitor (Resursövervakaren). Där kan du se exakt vilken process som antingen läser eller skriver till/från disken och kan på så vis snabbt hitta boven till den ökade diskaktiviteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan enkelt få reda på detta genom att dra igång det medföljande verktyget Resource Monitor (Resursövervakaren). Där kan du se exakt vilken process som antingen läser eller skriver till/från disken och kan på så vis snabbt hitta boven till den ökade diskaktiviteten.

Tack för infon jag försöker kolla igenom vilken fil som är boven men är inte det lättaste för hittar ingen som ricktigt utmärker sig men än svchost.exe kanske.

men den tar ju hand om en hel del :S

så jag tog och kolla om det var den genom när det börjar ladda igen så döda jag proces trädet å då sluta det ladda från hdd.

dock kommer den ju tillbaka å startar om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla...

Nu har jag kommit problemet änu närmare.

tydligen är det c:\$logfile (ntfs log) <--- i svchost.exe som krånglar..

någon som är så pass ducktig som vet vad den sysslar med och om det går att stänga av den?

för så fort jag dödar svchost.exe så slutar hdd att ladda och när just c:\$logfile (ntfs log) dyker upp igen så startar den igen..

dock den i system fungerar bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...