Superlight Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Det verkar som att Mozilla har tagit bort den här funktionen, någon som kan bekräfta det? Ni som inte vet vad jag menar så högerklicka på en bakgrund och se om ni kan använda bakgrunden som skrivbordsunderlägg. Det är ganska jobbigt att hämta bilderna manuellt och spara dom i hårddisken för att använda bilden sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Det går inte att göra DIREKT på bilder som används som bakgrunder på hemsidan. Men om du först högerklickar på bakgrunden och väljer "View Background Image" (eller vad det nu heter på svenska) så visas den som bild i Firefox och sedan kan du åter högerklicka på den och välja "Set As Desktop Background". Bilder som ligger som bilder och inte bakgrunder behöver du inte visa först utan kan direkt sätta som skrivbordsbakgrund. Vet inte om det funkat annorlunda i tidigare versioner då jag aldrig använder funktionen. Hittar jag något värt att ha som skrivbordsbakgrund så vill jag i regel spara det på hårddisken i vilket fall som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts