Gå till innehåll

"Ange som skrivbordsunderlägg" borta i 3.0.10?


Superlight

Recommended Posts

Det verkar som att Mozilla har tagit bort den här funktionen, någon som kan bekräfta det? Ni som inte vet vad jag menar så högerklicka på en bakgrund och se om ni kan använda bakgrunden som skrivbordsunderlägg. Det är ganska jobbigt att hämta bilderna manuellt och spara dom i hårddisken för att använda bilden sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att göra DIREKT på bilder som används som bakgrunder på hemsidan. Men om du först högerklickar på bakgrunden och väljer "View Background Image" (eller vad det nu heter på svenska) så visas den som bild i Firefox och sedan kan du åter högerklicka på den och välja "Set As Desktop Background". Bilder som ligger som bilder och inte bakgrunder behöver du inte visa först utan kan direkt sätta som skrivbordsbakgrund.

Vet inte om det funkat annorlunda i tidigare versioner då jag aldrig använder funktionen. Hittar jag något värt att ha som skrivbordsbakgrund så vill jag i regel spara det på hårddisken i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...