Gå till innehåll

BitLocker To Go


e-son

Recommended Posts

Jo det är en mycket bra feature! Vem kan stoltsera med att INTE ha tappat bort ett USB-minne utan att veta riktigt vad som fanns på det?

JAG kan faktiskt det.... har det fastkedjat i byxorna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitlocker to Go är mycket bra och helt klart något jag skulle kunna tänka mig använda. Det finns dock ett MEN eftersom det endast går att läsa USB-minnet i tidigare versioner av Windows med ett program. Om de hade lagt till möjligheten att skriva till minnet i programmet hade det varit okej men i nuläget är funktionen i stort sett värdelöst för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitlocker to Go är mycket bra och helt klart något jag skulle kunna tänka mig använda. Det finns dock ett MEN eftersom det endast går att läsa USB-minnet i tidigare versioner av Windows med ett program. Om de hade lagt till möjligheten att skriva till minnet i programmet hade det varit okej men i nuläget är funktionen i stort sett värdelöst för mig.

Får nästan hålla med dig... kan inte riktigt se anledningen till "Read Only", bara för att man ansluter minnet till ett äldre OS. Men det är väl microsofts sätt att, med många små restriktioner och åtgärder, tvinga fram en övergång till W7!

Om du inte redan har något bra system för USB-kryptering, kan du prova SafeHouse Explorer! Jag använder den sedan en tid tillbaka och är väldigt nöjd. Där har du hela programmet med dig på stickan, och alltså full access oavsett vilken maskin du ansluter!

http://www.safehousesoftware.com/SafeHouseExplorer.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...