Gå till innehåll

Problem med norton 2009


Recommended Posts

Hej, har ett problem som jag ej vet hur man skall lösa.

Har köpt ny dator med Vista, och har Norton Internet 2009 inlagt,

Når jag skannar programmet kommer följande meddelande opp i norton, har pratat med HP och Norton, men dom vet ej vad det kan vara.

Vet någon hur nan skall aktivera tjänsten RPC ????? Tacksam om jag kunde få hjälp med detta.

Se meddelande nedan.

Detta meddelande.

Tjänsten Remote Procedure Call (RPC) inaktiverad

En kritisk Windows-tjänst har inaktiverats på datorn.

Tjänsten Remote Procedure Call (RPC) måste köras för att flera produktfunktioner ska fungera på rätt sätt, liksom för datorstabilitet överlag. Vi kan inte starta denna tjänst automatiskt.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Tjänster.... scrolla ner tills du hittar "Remote Procedure Call (RPC)" och dubbelklicka på den! Där kan du starta den och ställa startmetoden på "Automatiskt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Tjänster.... scrolla ner tills du hittar "Remote Procedure Call (RPC)" och dubbelklicka på den! Där kan du starta den och ställa startmetoden på "Automatiskt"

Den står på automatic, men det finns en till med samma namn med tillägget Locator, den står på manuellt ??

Skall jag även ändra den

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den står på automatic, men det finns en till med samma namn med tillägget Locator, den står på manuellt ??

Skall jag även ändra den

Lasse

Nej den skall stå så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till så att även "DCOM Server Process Launcher" är startad och står på "Automatisk"... Remote Procedure Call (RPC) är beroende av den för att fungera!

Skall kolla det,en fråga till då jag är ovan me vista,

I XP kunde man skriva i regedit och då kom man in i registret hur gör man i vista ???

Likaså att söka efter en fil ??hur gör man det i vista.

Sista lovar.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall kolla det,en fråga till då jag är ovan me vista,

I XP kunde man skriva i regedit och då kom man in i registret hur gör man i vista ???

Likaså att söka efter en fil ??hur gör man det i vista.

Sista lovar.

Lasse B

registereditorn startas på samma sätt i Vista... antingen skriver du regedit i "Kör" eller direkt i sökfältet! Samma sak ang. filer.... skriv i startmenyns sökfält!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

registereditorn startas på samma sätt i Vista... antingen skriver du i "Kör" eller direkt i sökfältet! Samma sak ang. filer.... skriv i startmenyns sökfält!

jag hittar inte kör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittar inte kör

Högerklick på startknappen och välj Egenskaper / Startmenyn / Anpassa... där bockar du i "Kommandot Kör" och verkställer, så dyker den upp i startmenyn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda står på automatic, men det kommer opp ändå.

Det får välan vara så.

Lasse

För att om möjligt avgöra om felet ligger i windows eller i Norton!... starta Aktivitetshanteraren, fliken Tjänster, och kontrollera om tjänsterna "RpcSs" och "DcomLaunch" har statusen "Igång"!

Om så är fallet, ligger felet troligen hos Norton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...