Gå till innehåll

Raderad folder


CGD

Recommended Posts

Min dotter skulle radera en filmfil men något gick fel så hela foldern med flera filmfiler försvann. Dom ligger inte i papperskorgen. Jag har sökt foldern men den hittas inte. Jag har även kört ett program som heter freeundelete.exe men det hittade inte heller foldern. Däremot när jag sökte foldern dök det upp en annan folder med samma namn. Den skulle ligga i hennes bildmapp. Men den fanns ej att se! Däremot kunde jag kopiera den från sökfönstret till en annan plats. Märkligt.

Men tillbaka till filmfoldern som försvann. Jag tycker den borde finnas kvar på hårddisken. Men hur skall jag hitta den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter skulle radera en filmfil men något gick fel så hela foldern med flera filmfiler försvann. Dom ligger i papperskorgen. Jag har sökt foldern men den hittas inte. Jag har även kört ett program som heter freeundelete.exe men det hittade inte heller foldern. Däremot när jag sökte foldern dök det upp en annan folder med samma namn. Den skulle ligga i hennes bildmapp. Men den fanns ej att se! Däremot kunde jag kopiera den från sökfönstret till en annan plats. Märkligt.

Men tillbaka till filmfoldern som försvann. Jag tycker den borde finnas kvar på hårddisken. Men hur skall jag hitta den?

Jag tror att foldern återskapas när du återskapar en av filerna som låg i den.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter skulle radera en filmfil men något gick fel så hela foldern med flera filmfiler försvann. Dom ligger i papperskorgen. Jag har sökt foldern men den hittas inte. Jag har även kört ett program som heter freeundelete.exe men det hittade inte heller foldern. Däremot när jag sökte foldern dök det upp en annan folder med samma namn. Den skulle ligga i hennes bildmapp. Men den fanns ej att se! Däremot kunde jag kopiera den från sökfönstret till en annan plats. Märkligt.

Men tillbaka till filmfoldern som försvann. Jag tycker den borde finnas kvar på hårddisken. Men hur skall jag hitta den?

Oftast så kan du välja att "Ångra" föregående åtgärd (genom att trycka <ctrl>Z).

I papperskorgen kan du normalt högerklicka på filer och mappar och välja att "Återställa" dessa.

I de fall att du har för litet utrymme reserverat för papperskorgen på disken, så kan huvuddelen av det borttagna

komma att raderas helt från disken. Enda chansen att återfå filerna då är att köra ett "Undelete" -program som

plockar fram det som fortfarande finns på diskytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg jag hade skrivit lite fel som blev ett stort fel. Hennes filmfiler låg naturligvis inte i papperskorgen. Då hade det ju varit lätt. Skall pröva odenxt förslag.

Ursäkt till waxinator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...