Gå till innehåll

defragmentering i windows 7


nasarf

Recommended Posts

Hej,

Är defragmenteringsprogramet i Windows 7 bättre än i Vista? Har licence på ett annat program för just den uppgiften men om det har blivit en förbättring kommer jag inte förnya den.

Defragmentering av disken hanteras utmärkt till 70% (uppskattat) av alla Defragmenteringsprogram.

Därutöver finns mer eller mindre smarta omflyttningar av ofta använda filer, vilket ökar på betyget med ytterligare 20%.

De återstående 10%'en är snabbt förstörda efter första filförförändringen på disken.

Inget program är värt dessa extra och tillfälliga 30%'en som ändå bara varar en kort stund i ett levande system.

Jag tror inte att Win7 är bättre än WinV avseende detta men de duger. Och vill du testa andra så finns där mängder av

gratisprogram att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defragmentering av disken hanteras utmärkt till 70% (uppskattat) av alla Defragmenteringsprogram.

Därutöver finns mer eller mindre smarta omflyttningar av ofta använda filer, vilket ökar på betyget med ytterligare 20%.

De återstående 10%'en är snabbt förstörda efter första filförförändringen på disken.

Inget program är värt dessa extra och tillfälliga 30%'en som ändå bara varar en kort stund i ett levande system.

Jag tror inte att Win7 är bättre än WinV avseende detta men de duger. Och vill du testa andra så finns där mängder av

gratisprogram att prova.

Hade jag fått den informationen före jag köpte ett annat defragmenteringsprogram förra sommaren hade jag aldrig gjort det.

Kommer inte förnya licencen nu utan kör på det som följer med.

tack för svaret, schysst.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill testa ett program som är gratis, litet, portabelt, effektivt och extremt lättanvänt: JkDefrag. B)

Tack för svaret & hjälpen.

Har licence på O&O defrag men kommer inte använda det i Windows 7. Märkte ingen jämförbar skillnad på det i Vista nämligen så jag hoppar över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...