Gå till innehåll

Kabellösningar


Lithium

Recommended Posts

Hej alla!

har lite problem med lösningen av datorkablarna! tycker det ser så fult ut när det syns så mycket, och vill nu råda bot på detta!

Har kikat lite på Ikeas signum kabellösningar men tror inte att det fungerar i mitt fall. Jag har en del sladdar och alla kommer från helt olika håll, så att samla dom i en "orm" går inte -- vill ha lite tips! se bild nedan!

post-10338-1242508142_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

har lite problem med lösningen av datorkablarna! tycker det ser så fult ut när det syns så mycket, och vill nu råda bot på detta!

Har kikat lite på Ikeas signum kabellösningar men tror inte att det fungerar i mitt fall. Jag har en del sladdar och alla kommer från helt olika håll, så att samla dom i en "orm" går inte -- vill ha lite tips! se bild nedan!

2 st av denna borde fungerar tycker jag. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50035115 Jag använder den och den fungerar prima. :) Så kan du använda buntband och sätta fast skarvdosorna under med så slipper du ha dem på golvet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en "signum" som hänger under bordet, och den där fullproppad, med dosor och adaptrar, men dem är iaf inte på golvet! :)

Tekniken för trådlöst finns ju ----- ( hela hemmet trådlöst) när är det en realitet och kommer jag i min livsstil få uppleva det, sett på amerikansk dokumentär ett hem där alla möbler hängde på väggen och inga sladdar syntes nånstans, reeeeeeent och fint och ack så lättstädat, finns ju smala avlånga lådor som sätts på vägg eller längs med listen är det sån länk som visas ovan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja trådlöst går ju men det finns hacking tools för trådlösa enheter.. tlx ett program som heter Air Cracker. den sniffar upp speciella paket som skickas via routern. sen efter att det har gått 24 timmar så kan asså den få tag i ditt trådlösa närverks lösenord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja trådlöst går ju men det finns hacking tools för trådlösa enheter.. tlx ett program som heter Air Cracker. den sniffar upp speciella paket som skickas via routern. sen efter att det har gått 24 timmar så kan asså den få tag i ditt trådlösa närverks lösenord..

Du kan ju ställa in så det bara är dina MAC-adresser som får ansluta, dessutom är det bara WEP som är rimligt att knäcka idag och det tar inte lång tid. Kör man WPA2-PSK kan man sitta lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja.. men vi hadde det på jobbet och den blev hackad och så ändrade nån till namet IPRED Hacked by Someone! tur att det finns en reset klapp på routern.. men asså Netgear sätter in en reset knapp inne i routerns websida. då kan ju vem som helst resterra den ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi fick lära oss på ergonomi lektionerna att man skulle ha kablarna i en korg liknande grej som satt fast under bordsskivan på skrivbordet för att undvika att smuts och damm i massor skulle samlas vid sladdarna.

Sedan dessa färgglada buntband som används för att bunta ihop alla kablarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi fick lära oss på ergonomi lektionerna att man skulle ha kablarna i en korg liknande grej som satt fast under bordsskivan på skrivbordet för att undvika att smuts och damm i massor skulle samlas vid sladdarna.

Sedan dessa färgglada buntband som används för att bunta ihop alla kablarna.

Helt rätt.Har också sådana korgar och buntband,fast jag kallar dom strypare.Finns på nästan alla kontor.

Helt perfekt och man slipper en massa damm på golvet också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...