Gå till innehåll

XP Mode


CGD

Recommended Posts

Jag var inte upmärksam, man skulle skriva in ett lösenord vid installationen vilket jag missade helt. Men nu fungerar det helt OK. Men jag har insallerat ett program i XP mode och det går utmärkat att köra i ett fönster för sig. Men var finns programet installerat, jag skylle vilja starta det med en knapp på tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missförstår mig. I vilken mapp ligger de? Kan jag komma åt den mappen från Windows 7. Allt jag gör i programmet sparas i en folder i programmets installationsfolder men jag skulle vilja kunna köra backup ifrån Windows 7. Men det går ju inte att hitta mappen. Det verkar som alla mappar som skapas ifrån XP är helt dolda i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om det skulle vara enklare att hitta ett annat program. Det är ju egentligen bara mitt program från SPCS som inte vill gå. Det går utmärkt att installera i Vista så jag undrar om det är 64 bit eller språket som är problemet. Men man kunde i Windows 7 välja alternativet att det hade gått att installera i Vista 32 bit. Det ger sig nog den dagen jag blir tvungen att installerar ett riktigt Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testkörde under gårdagen "XP mode i Windows 7". Blev inte alls nöjd med resultatet. XP installationen tar bort filer själv. Filerna som tas bort försvinner spårlöst. Är osäker på ifall man vågar använda denna miljö överhuvudtaget numera. Testade att browse:a både partition från windows 7 installationen och från ett usb minne. Så fort man dubbelklickar på en mapp så försvinner den automatiskt. Likaså nerpackade filer, försvinner när man markerar dom. Vad kan detta bero på? Bugg i systemet?

tacksam för svar!

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kräver inget lösenord, när du väl installera de så ska du slå in ett lösenord som du sedan sparar att den skall logga in automatisk med Windows.

lösenordet väljer du själv ut så då måste du ha skrivit något om det inte låter dig komma in :)

Dock har jag märkt något underligt med winXP mode. När jag använder det så brukar den radera bort EXE filer, många viktiga filer raderades bort pga den :S...

Finns det någon som vet vad de kan vara för någon som gör sådär?

så att jag kan stänga av funktionen.

Tack å hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...