Gå till innehåll

Photosmart C4599 All-in-one


Recommended Posts

Har en sådan skrivare som fungerar klanderfritt i XP. Men när jag installerar den på Vista fungerar inte scannern. Har prövat att installera med brandväggen av och på. Testat att scanna från dator och från skrivaren. På XP-datorn är det inga problem. På Vista-datorn startar scanningen men avbryts efter ca. 1 min. Startar jag scanning från skrivaren så kan jag välja min Vista-dator som mottagare, men det slutar med ett felmeddelande. Någon som känner igen det här så vore jag glad för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en sådan skrivare som fungerar klanderfritt i XP. Men när jag installerar den på Vista fungerar inte scannern. Har prövat att installera med brandväggen av och på. Testat att scanna från dator och från skrivaren. På XP-datorn är det inga problem. På Vista-datorn startar scanningen men avbryts efter ca. 1 min. Startar jag scanning från skrivaren så kan jag välja min Vista-dator som mottagare, men det slutar med ett felmeddelande. Någon som känner igen det här så vore jag glad för all hjälp.

Har du rätt drivrutiner, och är den installerad på rätt sätt? ...oftast drivrutiner och programvara innan man ansluter skrivaren!

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3757826

Edit:

Ser att den kanske behöver ny firmware... kom en nyligen "Critical Update To Prevent an Unresponsive State". Kom även ett par andra kritiska uppdateringar vad jag kan se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rätt drivrutiner, och är den installerad på rätt sätt? ...oftast drivrutiner och programvara innan man ansluter skrivaren!

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3757826

Edit:

Ser att den kanske behöver ny firmware... kom en nyligen "Critical Update To Prevent an Unresponsive State". Kom även ett par andra kritiska uppdateringar vad jag kan se!

Har senaste drivarna på bägge burkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...