boxxen Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 måste få dela med mig av lite "onödigt vetande" , men jag ramlade över ett finurligt tips http://www.menshealth.com/cda/article.do?s...00013281eac____ skrolla ned lite , så ser du det lilla finger/handen tipset boxxen Quote
Manneman Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Coolt.. undrar om det funkar... Visst funkar det... ett beprövat sätt att kolla hur köttet är lagat. Såg detta på TV4 i något kockprogram för många år sen... Efter ett tag så lär man sig utan att behöva känna på sin "tum-muskel" Mange Quote
kudden Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Har sett nåt liknande. kinden=lättstekt näsan=medium pannan=genomstekt Quote
boxxen Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 hehehe..man kommer se rätt rolig ut , där man står vid grillen ...huvud axlar knä och tår, knä och tår = köttet klart Quote
Manneman Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 hehehe..man kommer se rätt rolig ut , där man står vid grillen ...huvud axlar knä och tår, knä och tår = köttet klart Quote
kudden Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Man står naturligtvis inte så vid grillen.Det gällde även kött i panna. Jag har en tendens att grilla för hårt därför marinerar jag köttet med olja,soya och kryddor innan så blir det inte så segt. Klart jag inte står och fånar mig vid grillen. Att grilla är ju en gemensam sak där man träffas och det viktigaste är att man skall ha kul Skrev bara att jag sett nåt liknande. Quote
Recommended Posts