Gå till innehåll

felkod 43 på usb


esn123

Recommended Posts

Hej får inte min usb att fungera den rapporterar "felkod 43" ( betyder vad?) när jag kör felsökaren. Har mailat asus support (laptop A6R xp orginal os) men de kan inget göra om jag inte har orginal os. har provat med linux ubuntu, xubuntu och puppy också men inte fått det att fungera. funderar på om en bios uppdatering vore något men vill inte göra det utan utlåtande från någon kunnigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver med stor sannolikhet installera drivrutiner för ditt moderkort, och bland dessa finns säkert drivar till usbportarna.

Jag ser att du har fler opsys installerat... du behöver drivar till alla systemen för ditt moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är Intel chipset, gå till intel och hämta där. Annars får du hämta på Asus sida för nerladdningar till din dator.

Hmm hittar inte info om moderkortet. vad i enhetshanteraren bör jag uppdatera?

Har en okänd enhetr i usb sektionen i enhetshanteraren som inte känns igen och inte går att uppdatera

de övriga funktioner jag har är:

2 st ATI I/O Communications Processor USB 1.1 OHCI controller

1 st ATI I/O Communications Processor USB 2.0 EHCI controller

3 st USB-rotnav (hub)

post-10432-1243448872_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar dig till att ladda ner och installera "Asus Live Update" för din A6R...

Men Vad jag hittat så har du "ATI Radeon® Xpress 200M" som chipset men jag hittar inte drivarna som passar... så kör live update, då bör det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag rekommenderar dig till att ladda ner och installera "Asus Live Update" för din A6R...

Men Vad jag hittat så har du "ATI Radeon® Xpress 200M" som chipset men jag hittar inte drivarna som passar... så kör live update, då bör det funka.

Hej igen har installerat live update både från skivan och från nätet men det händer ingenting. troligen är de ej kompatibla med win7 ännu precis som de säger när jag försöker kontakta supporten... morrr....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...