Gå till innehåll

Sp 1 + köra windows 7 i 1 år ?


margrehte

Recommended Posts

Servicepack 1 finns ej till Windows 7 då Windows 7 ej finns i "färdig version" ännu.

RC:n ska du kunna använda fram till 1:a juni 2010 om jag inte missminner mig.

Jag kan ju 3 ggr skriva i kommandotolken dvs få 120 dgr men vad gör jag efter det då för att få behålla det absolut bästa jag upplevt i datorvärlden ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Jag kan ju 3 ggr skriva i kommandotolken dvs få 120 dgr men vad gör jag efter det då för att få behålla det absolut bästa jag upplevt i datorvärlden ???

Börja spara nu, så kan du köpa Windows 7 senare i höst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja spara nu, så kan du köpa Windows 7 senare i höst :)

Jag bestämde mej för Windows 7 innan jag ens testat och nu är jag 100 % säker efter att testat, att jag vill ha det på båda datorerna, dröjer ju så

lääänge (2010 ) innan skiva kan köpas, måste väl köpa 2 skivor dvs en nyckel kan bara användas till en dator ? den gamla datorn är vista basic

uppgraderad till homepremium och isåfall uppgradera till Windows 7 eftersom bara en disk C:, enklast billigaste bäst vore ju om man fick köpa skiva

Windows 7 och formatera datorerna helt för att lägga in Windows 7 men då det är oem på båda går det ju inte ???. Så lycklig jag skulle vara om det

gick att uppgradera genom Windows update men men det är en utopi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensnyckel till Win 7 RC är gratis, och den får man väl när man laddar ner från microsofts officiella nedladdningssida, om jag inte missminner mig.

Hur som helst kan du troligen aktivera med dom gamla beta-nycklarna, så slipper du "rearm"-kommandot och kan köra rc´n till juni nästa år!

Här är några beta-nycklar du kan prova!

6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73

TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY

QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7

4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte snurra runt och söka längre så undrar nu, finns servicepack 1 till windows 7 ?.....kan jag använda rc i ett år ?

Länk till Microsofts meddelande om när de olika versionera slutar fungera:

http://windows7news.com/2009/05/27/microso...xpiration-date/

Betaversionen W7 build 7000 upphör att fungera helt och hållet den 1 augusti. Varningar varannan timme från och med 1 juli . RC som du kan ladda ner under hela juni börjar varna 1 mars 2010 och upphör att fungera 1 juni 2010. Senast då bör man rensa hårddisken på RC och installera en äldre version av Windows eller den kommersiella versionen av W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enklast billigaste bäst vore ju om man fick köpa skiva Windows 7 och formatera datorerna helt för att lägga in Windows 7

Du bör ju kunna utnyttja dina Vista Basic-skivor till att uppdatera till Windows 7 basic och därifrån kunna uppgradera till någon annan version av Windows 7 eftersom det då inte är någon fysisk ny skiva som behövs utan bara en upplåsningsnyckel.

Ett annat sätt att kunna uppgradera billigt är, om du är studerande på universitet eller högskola, att köpa studentversioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till e-son : Jag vet väl att rc är gratis utan jag snackar om den skarpa versionen. Tack för tipset om att aktivera med annan licensnyckel och vem/vilka vet säkert om det funkar eller ej ?

perbear : Tack för ditt svar och jag har build 71 nånting så funkar väl längre än 70 ? glad för länken ( när dom olika versionerna slutar fungera) skall kolla.

Inte tänkt så långt som vilken version av windows 7 men nu vet jag så tack ( basic ), ladda ner under hela juni ? jag laddade ner i förgår så kan det

inte räknas som juni ? funderar på om det är någon idè att ladda ner windows 7 i juni till usb-minne "obearbetad" och installera senare ? skulle det

funka ? och vinner man något med det ?

Swante : Bra nu behöver jag inte söka längre efter svar, tack och tack övriga för svar och sorry så blir ni inte av med mej med detta för nu kommer nya frågor i ny tråd ( så ni inte slöar till ( ;-P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till e-son : Jag vet väl att rc är gratis utan jag snackar om den skarpa versionen. Tack för tipset om att aktivera med annan licensnyckel och vem/vilka vet säkert om det funkar eller ej ?

Det är bara att testa... händer inget annat än att Windows godkänner eller förkastar aktiveringen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att testa... händer inget annat än att Windows godkänner eller förkastar aktiveringen!

Ja vi skall inte vara rädda för att testa ( går det så går det ) sällan något blir så fel att det inte går att rätta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...