Gå till innehåll

Är mina hårddiskar okej?


Recommended Posts

Jag har två hårddiskar som jag inte använt på rätt länge, båda gamla systemdiskar den ena med XP på och den andra med Vista. Det jag undrar om är om man på nått sätt kan kolla att de är okej? Jag vill ju gärna inte formatera dem och sedan lägga in en massa filer på dem för att den ska krascha 1 vecka senare. Hört att det ska finnas program för att kolla hårddiskars "hälsa".

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två hårddiskar som jag inte använt på rätt länge, båda gamla systemdiskar den ena med XP på och den andra med Vista. Det jag undrar om är om man på nått sätt kan kolla att de är okej? Jag vill ju gärna inte formatera dem och sedan lägga in en massa filer på dem för att den ska krascha 1 vecka senare. Hört att det ska finnas program för att kolla hårddiskars "hälsa".

Tack på förhand!

Du kan kolla på denna sida var det finns en rad verktyg att kolla de olika märkens hårddiskar...

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har använt det många gånger för att undersöka diskproblem. Bränn ut en ISO, boota på den och följ instruktionerna. Finns inte så många val annat än att skanna igenom disken efter fel :)

Behöver man bränna ISO'n eller kan man köra den i Daemon Tools eller Virtual Clonedrive månne? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...