Gå till innehåll

problem att få igång bredbandet


Recommended Posts

Hej, För en vecka sedan beställde jag bredband hos comhem som jag hoppades på att få igång. Jag har fått papper från dom, betalat startavgift och allt. Jag har även loggat in som mig och kollat "mina fakturor" och allt är betalt. Måste man göra något speciellt eller är det fel hos dom tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, För en vecka sedan beställde jag bredband hos comhem som jag hoppades på att få igång. Jag har fått papper från dom, betalat startavgift och allt. Jag har även loggat in som mig och kollat "mina fakturor" och allt är betalt. Måste man göra något speciellt eller är det fel hos dom tro?

Du kan ju alltid börja med att ringa dem!

/Deeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Förlåt 087... men jag tckte det var så roligt...

Men visst är det ett bra förslag? Ring supporten och hör vad dom säger...

aa tänkte göra det nu i helgen men jag ville höra om någon här hade något förslag först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ut strömkabeln från modemet. Vänta 5 min. Tryck in den igen. Om lampan märkt "cable" inte lyser med fast sken efter 2-3 min så är ditt modem inte registrerat hoss Comhem än. Då får du nog ringa Comhem ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ut strömkabeln från modemet. Vänta 5 min. Tryck in den igen. Om lampan märkt "cable" inte lyser med fast sken efter 2-3 min så är ditt modem inte registrerat hoss Comhem än. Då får du nog ringa Comhem ändå.

aa ok, jag bor i en lägenhet men en kontakt i väggen bara så jag har inget modem. Kanske de som är problemet :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa ok, jag bor i en lägenhet men en kontakt i väggen bara så jag har inget modem. Kanske de som är problemet :/

Aj,aj, bredband från Comhem kan du bara få om du har "3 hål i väggen". Borde iochförsig Comhem se när du beställer!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj,aj, bredband från Comhem kan du bara få om du har "3 hål i väggen". Borde iochförsig Comhem se när du beställer!!!!

aa kanske, när ja flytta in sa dom att tekniken var framdagen & de bara var att beställa. Hur ska jag gå till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa kanske, när ja flytta in sa dom att tekniken var framdagen & de bara var att beställa. Hur ska jag gå till väga?

Har du "3 hål i väggen"? Comhem levererar ju bredband via kabeltv-nätet. Om du inte har det återstår nog bara att prata med Comhem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du "3 hål i väggen"? Comhem levererar ju bredband via kabeltv-nätet. Om du inte har det återstår nog bara att prata med Comhem.

ne jag har en dosa som hänger på väggen med ett nätverksuttag där jag bara kopplar in sladden. Behöver jag beställa ett ADSL modem för detta ska fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte, men Comhems modem ska kopplas in där du har ditt tv-uttag. Där ska finnas 3 hål, varav ett sitter i mitten men lite ovanför. Det är datauttaget som Comhem använder. Det uttag som du nämner låter som bredbandsbolaget eller tele2 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte, men Comhems modem ska kopplas in där du har ditt tv-uttag. Där ska finnas 3 hål, varav ett sitter i mitten men lite ovanför. Det är datauttaget som Comhem använder. Det uttag som du nämner låter som bredbandsbolaget eller tele2 typ.

aa, precis som den här guiden beskriver: https://www.comhem.se/portal/comhem/installera_tradlost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej __087!

Har för mig att Comhem har ca tre veckors leveranstid.

De brukar skicka en försändelse till dig där du uppmanas att hämta ditt comhempaket hos närmsta paketutlämningsställe. I det paketet skall då modem/nätverkskabel/anslutningskabel etc... finnas med.

Har du fått något sådant paket skickat till dig?

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej __087!

Har för mig att Comhem har ca tre veckors leveranstid.

De brukar skicka en försändelse till dig där du uppmanas att hämta ditt comhempaket hos närmsta paketutlämningsställe. I det paketet skall då modem/nätverkskabel/anslutningskabel etc... finnas med.

Har du fått något sådant paket skickat till dig?

//Malou

leveransen skulle ta max 1 vecka stog det, jag har fått papper och bekräftelse på mail men dum som jag var valde jag att inte ta emot något modem, trodde inte detta skulle behövas. Jag har nu mailat dom och ska även ringa i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej __087!

leveransen skulle ta max 1 vecka stog det,

Ok då har de kortat ner leveranstiden sedan sist ;)

jag har fått papper och bekräftelse på mail men dum som jag var valde jag att inte ta emot något modem, trodde inte detta skulle behövas. Jag har nu mailat dom och ska även ringa i helgen

Ok då är det förståeligt att du inte får igång ditt Internet.

Naturligtvis så måste du ha ett modem samt tillhörande tillbehör för att det skall fungera ;) Men skönt att höra att du har mailat dem och att du även skall ringa dem ang detta.

Då håller vi tummarna för att du så snabbt som möjligt får ditt Comhem paket med allt du behöver så du kan börja surfa runt m.m ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej __087!

Ok då har de kortat ner leveranstiden sedan sist ;)

Ok då är det förståeligt att du inte får igång ditt Internet.

Naturligtvis så måste du ha ett modem samt tillhörande tillbehör för att det skall fungera ;) Men skönt att höra att du har mailat dem och att du även skall ringa dem ang detta.

Då håller vi tummarna för att du så snabbt som möjligt får ditt Comhem paket med allt du behöver så du kan börja surfa runt m.m ;)

//Malou

aa det hoppas jag oxå, tack för hjälpen allihop. Mvh // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
aa det hoppas jag oxå, tack för hjälpen allihop. Mvh // __087

Varsegod ;)

Var nu observant på så att du inte behöver betala en extra kostnad för modemet. Det skall ingå i beställningen.

Lycka till

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...