Gå till innehåll

Ladda hem färsk Office 2007 för att slippa uppdatera.


Recommended Posts

Jag har byggt ihop 4st arbetsstationer som skall ha Vista/Office2007 32bit svenska.

Jag skulle vilja spara massa tid här genom att slippa uppdatera Office då jag endast har originalskivan från -07 och till den koden måste man ju lägga på säkert hundratals uppdateringar, och det har jag inte tid/lust med. :lol:

Tillhandahåller inte Microsoft någon färskare kod för nedladdning? Kanske bör tillägga att det gäller endast Office 2007 Standard licenser, alltså ingen ultimate/pro/business eller vad de nu heter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja spara massa tid här genom att slippa uppdatera Office då jag endast har originalskivan från -07 och till den koden måste man ju lägga på säkert hundratals uppdateringar, och det har jag inte tid/lust med. :lol:

Hundratals handlar det inte om.

Installera SP2 direkt, så är det en handfull uppdateringar som erbjuds av Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hem SP2, packa upp det och lägg MSP-filerna i Updates-mappen som finns i Office-mappen. Då installeras SP2 då du installerar Office och slipper således ta hem det och köra in det manuellt!

Tack Stenis! Skall testa detta på en USB-pinne, det borde ju rimligtvis göra processen smidigare, och ta ner antalet omstarter/installationsprocesser till en mer rimlig nivå. Jag trodde att det kommit mer än en handfull patchar efter SP2. Jag antar att det inte går att få det smidigare än såhär.

Man blev ju lite avskräckt när jag fick uppdatera den Vista SP1 jag hade på USB-pinnen och installerade ifrån, det var inte en smärtfri process vill jag påstå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Stenis hur menar du? Packa upp SP2 hur. Jag har en 299 MB stor exe fil.

Jag undrar också vad jag har för användning av Compatibility Pack uppdateringarna. Är inte det något jag bara behöver om jag har 2003 och vill kunna läsa 2007 filer.

Det finns också något som heter Project Language uppdatering. Vad är det till för?

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis hur menar du? Packa upp SP2 hur. Jag har en 299 MB stor exe fil.

Starta en cmd.exe och navigera till mappen där du har den 299MB stora filen och skriv sedan nedanstående, men byt ut officeuppdateringensnamn.exe mot rätt namn, t.e.x office-fullfile-kb28923.exe

officeuppdateringensnamn.exe /extract:.

När du sedan godkänner "installationen" i fönstet som dyker upp så packas MSP-filerna upp i samma katalog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...