Gå till innehåll

PS3 eller Xbox360?


Kothoga

Recommended Posts

Är inte så säker nu om detta är rätt forumdel nu

Funderar på att köpa mig en konsol nu....men vet inte vilken av PS3 eller Xbox360 som man ska köpa....någon som kan rekommendera vilken som är bäst.... den ska mest användas för bilspel och kanske Guitar Hero (Så syskonbarna blir nöjda och låter mig vara),

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så säker nu om detta är rätt forumdel nu

Funderar på att köpa mig en konsol nu....men vet inte vilken av PS3 eller Xbox360 som man ska köpa....någon som kan rekommendera vilken som är bäst.... den ska mest användas för bilspel och kanske Guitar Hero (Så syskonbarna blir nöjda och låter mig vara),

X-box är mycket billigare och lika bra.Det kommer ung.samma spel till båda.

Final fantasy kommer till x-box.Det bästa spel som finns.

Själv har jag lånat ett supernintendo och kämpar nu med super mario 3.Klassiska spel.

Är på näst sista banan.

Själv tycker jag att en riktig TVspelskonsoll är mycket häftigare än att spela över en dator.

Wee är för yngre personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Välj PS3:

om du vill ha en maskin som du kan titta på Blu-Ray filmer samt spela exklusiva PS3-titlar, som t.ex: Killzone 2, Uncharted, Ratched & Clank m.m

PS3:an är idag den snabbaste maskinen på marknaden vid uppspelning av Blu-Ray filmer.

PLUS: Grym maskin som klarar riktigt mycket, många finnesser, gratis medlemskap, bästa handkontrollen, när spel som Crysis 2 kommer...då kommer man utnyttja PS3:ans råkraft.

MINUS: Kanske lite dyra, men det drabbar ingen fattig B)

Välj XBOX 360:

om du vill spela Xbox360 titlar som Gears Of War, Halo, Ninja Gaiden 2 m.m.

PLUS: finns möjlighet att chippa, billigt att köpa, hyfsad bra maskin.

MINUS: Medlemskapet kostar, jobbig handkontroll, ingen design på maskinen.

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall själv köpa en Ny konsol...för min del blir det en ps3..jämförde lite med 360 innan..den blir nog nästan lika dyr i slutändan om man tex vill ha WIFI.

ps3:an har redan det inbyggt...om jag har läst rätt så har inte 360 det...när man ändå skall köpa nu väntar jag på 45nm ps3 som borde släppas nu ganska snart eller hösten nån som vet när dom maskinerna kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen ganska dålig koll eftersom jag föredrar spel som gör sig bäst på PC men spontant har jag fått intrycket att när det gäller bilspel som du faktiskt frågade om så har PS3 fler/bättre titlar.

Men det är väl inte svårare än att du går till t.ex www.gametrailers.com och kollar lite titlar du tycker verkar intressanta o ser vilka format de finns tillgängliga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj PS3:

om du vill ha en maskin som du kan titta på Blu-Ray filmer samt spela exklusiva PS3-titlar, som t.ex: Killzone 2, Uncharted, Ratched & Clank m.m

PS3:an är idag den snabbaste maskinen på marknaden vid uppspelning av Blu-Ray filmer.

PLUS: Grym maskin som klarar riktigt mycket, många finnesser, gratis medlemskap, bästa handkontrollen, när spel som Crysis 2 kommer...då kommer man utnyttja PS3:ans råkraft.

MINUS: Kanske lite dyra, men det drabbar ingen fattig B)

Välj XBOX 360:

om du vill spela Xbox360 titlar som Gears Of War, Halo, Ninja Gaiden 2 m.m.

PLUS: finns möjlighet att chippa, billigt att köpa, hyfsad bra maskin.

MINUS: Medlemskapet kostar, jobbig handkontroll, ingen design på maskinen.

Lycka till...

Vad är medlemskapet till för? är det för så att man kan köra MP eller?

kommer nog inte spela MP på PS3/Xbox....fast PS3 är ju lockande för blue-ray skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är medlemskapet till för? är det för så att man kan köra MP eller?

kommer nog inte spela MP på PS3/Xbox....fast PS3 är ju lockande för blue-ray skivor

Om du vill spela online gratis är det ps3 som gäller. x-box online kostar pengar och går inte att spela alls om maskinen är chippad\flashad. X-box har fler speltitlar än ps3 men ps3 det är inte så man behöver leta efter bra spel direkt till ps3. Finns en mängd bra för allas smaker. Någon som sa att konsolerna är lika bra, kan jag inte hålla med om. Grafiken är ju otroligt mkt finare på en ps3:a. Men ska du spela guitar hero spelar ju det inte så stor roll. Men vill du spela bilspel eller andra action-spel gör det stor skillnad (om du har en full-hd-tv). Jag har själv en ps3:a, några polare har x-box så jag testat båda. Ångar inte för en sekund att jag valde ps3:an. Man får ju faktiskt en blue-ray-spelare för priset också. därav är maskinen inte alls dyr för vad man får för pengarna. Spelen kostar en del, men så har man möjlighet att testa demo (gratis) till många spel för att inte kasta pengarna i sjön på ett spel som inte var kul.

Jag skulle hur som helst köpt en ps3:a, men det är ju upp till dig vad du vill ha för pengarna och vad du ska använda maskinen till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och går inte att spela alls om maskinen är chippad\flashad.

Detta är samma påstående som att man skulle få massa svarta skärmar om man crackar sitt Windows Vista. Ett crack har till uppgift att slinka genom alla "piratkontroller". Ett fungerande crack / flash gör exakt detta och blir därför inte upptäckt. Har kompisar som flashat sina X-lådor och dom spelar alla online.

möjlighet att testa demo (gratis) till många spel för att inte kasta pengarna i sjön på ett spel som inte var kul.

X-lådan med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är samma påstående som att man skulle få massa svarta skärmar om man crackar sitt Windows Vista. Ett crack har till uppgift att slinka genom alla "piratkontroller". Ett fungerande crack / flash gör exakt detta och blir därför inte upptäckt. Har kompisar som flashat sina X-lådor och dom spelar alla online.

X-lådan med.

Ok det var mer än jag visste. Men man bör hur som helst se upp om man köper begagnat, så man inte får en flashad låda där det inte går att spela online. Om man nu är ute efter att vilja kunna göra det. Angående svart skärm på crackat Vista har jag heller aldrig hört något om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en sak.

Enligt utvecklarna kommer Crysis bli precis lika grymt på Xbox 360 som Ps3. Skillnaden mellan konsolerna är minimal alltså inget som motiverar priskillnaden OM man nu inte vill ha en bra Blu ray spelare som sagt. Sen är det absolut inget fel alls på Xbox handkontroller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra funkar PS2 spel i en PS3:a? syskonbarna har ju ett par spel till PS2 och iaf de får för sig att spela dom på ps3. är det några problem eller grafikiska buggar när man spelar PS2 i en ps3:a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...