Gå till innehåll

TPtest


bobcat

Recommended Posts

Har kört TPtesten på två olika webläsare :Med IE8 fick jag ner 49.70 Mbit/sek samt upp 16,38 Mbit/sek sedan körde jag Operas beta 10.1446 där jag fick 243.83 Mbit/sek ner samt upp 16,49 Mbit/sek .

Kan det värkligen vara så stor skillnad jag menar det är en otrolig skillnad om man bara tittar på nedladdningen .

Tp:n var Bredbandskollen Tptest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tjänst har du från din ISP?

Testat Speedtest?

http://www.speedtest.net/

Kolade med speedtest och då blev det ner 37,68 , upp 11,58 körde en andra gång blev det ner 45,37 upp 10,88 det verkar ju vara rena samulsurim vad det gäller s.k tester.

Om du menar min anslutning så är det 100Mbit/sek fiber.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

si3rra har helt rätt... den uppmätta hastigheten med tptest, har inget med webläsaren att göra. Det handlar bara om uppkopplingens realtidsstatus, skulle man kunna säga. Alltså den hastighet som man för stunden kan komma upp i, och den kan ju variera över tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt resultat: Försumbar skillnad mellan Opera och IE.

Opera 10:

492537831.png

Bredbandskollen: 2,10 ned, 0,68 upp, svarstid: 50 ms.

IE8:

492538921.png

Bredbandskollen: 2,08 ned, 0,68 upp, svarstid: 38 ms.

Hur kan då jag få två så olika hastigheter,jag menar att det diffar ju rätt mycket mellan IE8 och Opera 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan då jag få två så olika hastigheter,jag menar att det diffar ju rätt mycket mellan IE8 och Opera 10.

Utöver det jag skriver i förra inlägget, så kan dom här mätinstrumenten tydligen balla ur rätt rejält! 243.83 Mbit/sek skall inte ens vara möjligt med den uppkoppling du har!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver det jag skriver i förra inlägget, så kan dom här mätinstrumenten tydligen balla ur rätt rejält! 243.83 Mbit/sek skall inte ens vara möjligt med den uppkoppling du har!

Kollade igen och nu får jag ännu ett värde , ner 61,93 upp 16,07 och igentligen som detta är väl dåligt med tanke på hastigheten som dom lovar.

(Bredbandsbolaget:s 100Mbit lina)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du som högst för hastighet i verkligheten då, d.v.s. då du laddar ned något?

I ärlighetens namn så vet jag inte har aldrig kollat detta ,får väl göra en nedladdning så får vi se .

Laddade ner CIS från Comodo med 918,9KB/s (72,3MB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...