Gå till innehåll

Förslag på webbplatser


aok

Recommended Posts

Har avaktiverat/inaktiverat "Förslag på webbplatser" samt högerklick ta bort från självaste intefacet.. men lik förbannat är det tillbaka där efter ett par dagar?! vart finns inställningen för total förintelse av denna irriterande tingest? någon som vet?

post-1022-1245151449_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket sammanghang kommer den tillbaka? Efter disk/registerrensning med något program kanske? ;)

Kansk ligger nått i det :D störigt.. va ska man skylla på då? sig själv?

Jag använder Registry Mechanic.. vad ska man ställa in då för att få det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att sätta vissa "values" och "keys" på ignore i RM.. men vilka ska det va? jag har ju inte änns en sportslig chans att ta reda på detta själv.

Kan du få fram en log på vad den tar bort då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du få fram en log på vad den tar bort då?

Nu ska vi se.. Ingen logg i programet förutom att det skriver ner när det startade och stoppade.

Men efter att ha gjort en "scaning" igen och bara har gjort förändringen avaktivera "Förslag på webbplatser" samt tagit bort själva "Webslicen" så får man detta som info i RM:

Hive: HKEY_CURRENT_USER

Regestry Location: Software\Microsoft\Internet Explorer\Suggested Sites

Value name: SlicePath

Data: C:\Users\xxxxxx\Favorites\Links\Förslag på webbplatser.url

Type: 1

Och innan man trycker repair så ser det ut som förljer i själva dauta programet RM då..

post-1022-1245155474_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. hur dum får man va? jag har ju missat de uppenbara avbockningsbara rutorna i programet :lol:

Problemet löst.

Mjoo... den prata ju nästan klarspråk...! :D

Bara att lägga till rätt nycklar i undantagen, så slipper du t.om att bocka av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det här med "Förslag på webplatser" är en funktion som även jag själv, är måttligt road av, så jobbar jag vidare på en slutgiltig "terminator"... d.v.s ett hack som stänger av den här funktionen en gång för alla! ...återkommer om/när jag kommer på en lösning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det här med "Förslag på webplatser" är en funktion som även jag själv, är måttligt road av, så jobbar jag vidare på en slutgiltig "terminator"... d.v.s ett hack som stänger av den här funktionen en gång för alla! ...återkommer om/när jag kommer på en lösning! :)

Ser jag fram emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite mer ingående undersökning kan jag konstatera att själva funktionen "Förslag på webbplatser" verkligen är och förblir inaktiverad när man en gång har stängt av och tagit bort den. Däremot återskapas LÄNKEN "Förslag på webbplatser" i "Fältet Favoriter" om man manuellt, eller med något rensningsprogram, tar bort strängvärdet "SlicePath" från följande registernyckel...

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Suggested Sites

...det finns således inget behov av några ingrepp i funktionen! Se bara till så att t.ex Registry Mechanic inte tillåts ta bort ovan sagda värde, så är problemet ur världen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite mer ingående undersökning kan jag konstatera att själva funktionen "Förslag på webbplatser" verkligen är och förblir inaktiverad när man en gång har stängt av och tagit bort den. Däremot återskapas LÄNKEN "Förslag på webbplatser" i "Fältet Favoriter" om man manuellt, eller med något rensningsprogram, tar bort strängvärdet "SlicePath" från följande registernyckel...

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Suggested Sites

...det finns således inget behov av några ingrepp i funktionen! Se bara till så att t.ex Registry Mechanic inte tillåts ta bort ovan sagda värde, så är problemet ur världen!

Jupp fick styr på det igår.. man höger klickade helt sonika på nyckeln som den visades i bilden och fick frågan om man ville lägga till den i "ignore".

Helnöjd :) tack för att du engagerade dig iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...