Gå till innehåll

Virtuell maskin och RAID


Hanne

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte testa Windows 7 i min dator i en virtuell maskin, enligt de instruktioner som lämnas här:

http://www.tipsomvista.se/windows-7/system...-virtuellt.html

Innan jag sätter igång undrar jag en sak. Hur funkar det egentligen med RAID? Någon om vet? Har två interna diskar som fungerar som en enhet. Vet inte riktigt om detta styrs via Bios eller vissa drivrutiner, eller både och. Har fått lite olika besked från Dell, men är inte säker på om jag hittar eventuella drivisar. Kanske behövs drivisar till själva hårddisken också.

Eller behöver man inte installera drivrutiner dubbelt om man kör virtuellt?

Ett alternativ är att skapa en egen partition i efterhand, men de instruktioner som finns gäller bara en dator med en hårddisk, inte flera diskar. Vet inte hur man ska göra om man har två som dessutom fungerar ihop.

Jag kör Windows XP Pro nu. Har kört ett test och det ska fungera med både Vista och Windows 7 i min dator.

Tacksam om någon som vet mer än jag kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påverkas överhuvudtaget inte av raid/non raid... det är bara att köra på enligt instruktionerna! Några drivrutiner behöver du inte bekymra dig om heller... allt som krävs finns inbyggt i Virtual PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påverkas överhuvudtaget inte av raid/non raid... det är bara att köra på enligt instruktionerna! Några drivrutiner behöver du inte bekymra dig om heller... allt som krävs finns inbyggt i Virtual PC.

Tack för svar. Ska testa. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...