Gå till innehåll

Behövs i värmen! Dricka!


Sunshine

Recommended Posts

Mariestads öl regerar...

Inte ofta jag gillar ett märke oavsett om det är folköl, 3,5 eller starköl... men Mariestads är bara såååå god i alla lägen.

Ha en lika underbar morgondag i solen.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mariestads öl regerar...

Inte ofta jag gillar ett märke oavsett om det är folköl, 3,5 eller starköl... men Mariestads är bara såååå god i alla lägen.

Ha en lika underbar morgondag i solen.

Mange

Håller med att Mariestads är ett av dom bästa. Men jag tror inte NI lade märke till hur många % det var i min bifogade bild!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eriksberg är inte så dum heller om man pratar öl.

Men är man törstig skall man dricka vatten.

Rent kranvatten är det bästa.

Och har man blivit törstig har man redan druckit för lite säger folk som tränar mycket ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var aktiv inom fotbollen så fick vi lära oss de... Drick mycket INNAN du blir törstig... Att hälla i sig massor med vatten när du redan är törstig är inte bra... vet dock inte varför... Nu brukar jag fylla en tom vodka flaska med vatten och ställa in i kylen så har man riktigt kallt och gott vatten :) En kanna med vatten och citron fungerar också jättebra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var aktiv inom fotbollen så fick vi lära oss de... Drick mycket INNAN du blir törstig... Att hälla i sig massor med vatten när du redan är törstig är inte bra... vet dock inte varför... Nu brukar jag fylla en tom vodka flaska med vatten och ställa in i kylen så har man riktigt kallt och gott vatten :) En kanna med vatten och citron fungerar också jättebra :)

Varför just vodkaflaska :) Men en kanna vatten med skivad gurka är jättegott.Låt det stå en liten stund.Anledningen är att när du blir törstig har du redan fått vattenbrist.Det gäller att mota olle i grind.Sedan om man dricker alkohol så driver det ut vatten.Aldrig alkohol utan att dricka vatten samtidigt om det är varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var aktiv inom fotbollen så fick vi lära oss de... Drick mycket INNAN du blir törstig... Att hälla i sig massor med vatten när du redan är törstig är inte bra... vet dock inte varför... Nu brukar jag fylla en tom vodka flaska med vatten och ställa in i kylen så har man riktigt kallt och gott vatten :) En kanna med vatten och citron fungerar också jättebra :)

För att det tar så mycket energi från kroppen att #1 värma vattnet till kroppstemp för att överhuvudtaget kunna tillgodose sig det och det tar dessutom tid och gör dg trött som f (ingen bra grej vid ex en fotbollsmatch). 2# och eftersom kroppen bara kan ta upp en begränsad mängd vatten under en angiven tidsperiod och detta är oftast mycket mindre än vad man har en tendens att bälga i sig vid törst (därav tippset från coachen att dricka mycket i små portioner under lång tid före ex match) annars blir man trött och slö av det med.

Att fylla vodkapavan är ju ett bra tips om man som du vill bibehålla kylan i vattnet en stund, det är dock av tidigare förklarad anledning värdelöst att dricka kalla saker om man nu inte ska dricka grogg för att det är mysigt men i annat fall bara olönt ur törstsläcknings hänseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det tar så mycket energi från kroppen att #1 värma vattnet till kroppstemp för att överhuvudtaget kunna tillgodose sig det och det tar dessutom tid och gör dg trött som f (ingen bra grej vid ex en fotbollsmatch). 2# och eftersom kroppen bara kan ta upp en begränsad mängd vatten under en angiven tidsperiod och detta är oftast mycket mindre än vad man har en tendens att bälga i sig vid törst (därav tippset från coachen att dricka mycket i små portioner under lång tid före ex match) annars blir man trött och slö av det med.

Att fylla vodkapavan är ju ett bra tips om man som du vill bibehålla kylan i vattnet en stund, det är dock av tidigare förklarad anledning värdelöst att dricka kalla saker om man nu inte ska dricka grogg för att det är mysigt men i annat fall bara olönt ur törstsläcknings hänseende.

Helt rätt.Men en red bull innan match är ju inte helt fel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...