Gå till innehåll

Tappar kontakt med usbportar


Recommended Posts

Hej påer.

Nu har jag stött på ett märkligt problem.

Här på jobbet så har vi en 4st datorer samlad runt en stolpe. Denna stolpe har el och nätverk/tele draget till sig.

Dessa 4 datorer står på varsitt bord som är höj/sänk bar. Borden är kopplad till stolpens el och är jordad och allt.

Problemet som vi stött på är att höjer/sänker vi ett bord så tappar en av de andra datorerna kontakten till usb tangentbordet.

Vi har testat ett annat tangentbord, både av samma fabrikat och modell och ett helt annat. Men samma fel uppstår.

Vi har testat samtliga usbportar på datorn men det hjälper inte heller.

Vi har även testat en helt annan dator på den platsen, men med samma resultat.

Vi har även haft en elektriker /telekille här som har kollat stolpen, men dom hittar inget som ser galet ut.

Så nu är jag helt lost på vad problemet kan vara. Kan någon av er komma på något som jag bör testa. Jag börjar bli smått tokig och är öppen för alla förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I t.ex Logitechs SetPoint programvara för tangentbord och mus kan man kryptera tangenttryckningarna så att inte andra tangentbord uppfattar signalerna, kan vara värt att prova.

Likaså att placera sändarna på annan plats än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här på jobbet så har vi en 4st datorer samlad runt en stolpe. Denna stolpe har el och nätverk/tele draget till sig.

Dessa 4 datorer står på varsitt bord som är höj/sänk bar. Borden är kopplad till stolpens el och är jordad och allt.

kan det drabba vilkensomhelst av de 4 datorerna eller det är en datorplats som har problem?

använder bordens lyftanordning samma ström som datorerna (säkring)

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan det drabba vilkensomhelst av de 4 datorerna eller det är en datorplats som har problem?

använder bordens lyftanordning samma ström som datorerna (säkring)

mvh

t

Det är en dator som drabbas bara. Säkringen är det inte då bara usbporten som tangentbordet är inkopplat dör men inget annat på datorn + att de andra datorerna är inkopplad till samma säkring.

Egentligen är inte detta ett problem längre då jag idag fick veta att vi snart flyttar verksamheten till nya lokaler med nya bord, datorer osv.

Just nu är jag så nyfiken på vad sjuttsingen som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...