Gå till innehåll

update notifier


margrehte

Recommended Posts

update notifier verkar bra, den visar vilka program som behöver uppdateras, jag vågar dock inte uppdatera genom update notifier utan skriver ner och gör det manuellt, comodo reagerade inte så mycket men datorn fick fnatt då inte notifier är digitalt signerat, tog bort auto på notifier eftersom varning kom varje uppstart, Bör jag strunta i alla program som inte är digitalt signerade ? någon med erfarenhet av notifier ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör framför allt strunta i alla s.k. "uppdateringsprogram", typ notifier! Dom har i regel inget som helst berättigande, och försöker bara slå mynt av folks okunnighet! Dom allra flesta kvallitetsprogram har en egen integrerad uppdateringsfunktion som räcker mer än väl.

Vad gäller program som inte är digitalt signerade, så kan det många gånger ändå vara bra program. En viss försiktighet rekommenderas dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör framför allt strunta i alla s.k. "uppdateringsprogram", typ notifier! Dom har i regel inget som helst berättigande, och försöker bara slå mynt av folks okunnighet! Dom allra flesta kvallitetsprogram har en egen integrerad uppdateringsfunktion som räcker mer än väl.

Vad gäller program som inte är digitalt signerade, så kan det många gånger ändå vara bra program. En viss försiktighet rekommenderas dock!

Jag var osäker på tilläggen (uppdaterade/inte uppdaterade) så när jag såg att flera sajter (dator) tipsade om notifier och då särskilt med tanke på säkerheten i datorn så var jag inte sen att nappa. Sweclocker bla som ock har en lång lista på bra gratisprogram. Jag behåller notifier men struntar i auto och använder den manuellt då. Tack för svaret och hoppas att någon mer har något att säga om notifier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var osäker på tilläggen (uppdaterade/inte uppdaterade) så när jag såg att flera sajter (dator) tipsade om notifier och då särskilt med tanke på säkerheten i datorn så var jag inte sen att nappa. Sweclocker bla som ock har en lång lista på bra gratisprogram. Jag behåller notifier men struntar i auto och använder den manuellt då. Tack för svaret och hoppas att någon mer har något att säga om notifier.

Jag har märkt på dyliga program att det skall installeras uppdateringar.Men när jag går in på deras hemsidor har jag det senaste.

Det förbryllar mig och vågar inte alls använda dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...