frölundaboy Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 hej har fått igång min phenom 2,3 x3 men kan bara änvända minnes plats 2 och 4... änvänder jag 1 an så är det svart skärm. och det är bara när jag har x3 an i har jag vanli eller x2 an in kopplad så funkar dom vad kan felet vara??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FixarFrasse Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Har du testat att vända på minnena? Du kanske har satt dom åt fel håll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Minne kan man bara sätta i på ett håll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 finns det uppdaterat bios eller moderkortsdrivrutiner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Räkpizzan Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Minneskontrollern för AM2/3 sitter ju i själva processorn. Det kan vara så illa att din nya X3:a är dålig. Tyvärr skulle du ju behöva en likadan för att utesluta detta. Du bör ju i alla fall se till så du har senaste version av BIOS på moderkortet, ibland fixas det med minneskompatibilitet i nya BIOS-updates. Du bör även testa att nolla BIOS för att utesluta taskiga inställningar. Dubbelkolla även så att spänning och timeings till minnen stämmer överens med vad din minnestillverkare spec'ar för dina minnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts