Gå till innehåll

köpa ny processor


Fujifilm

Recommended Posts

hejsan hoppas att alla har en trevlig kväll ?

Nu kommer min fråga.

Jag har en datalåda som jag anväder som test dator till windows 7. Jag har funderat nu ett tag på att köpa ny processor till den det är här mitt lila problem kommer in. Jag vet inte vad moderkortet stöder för någon form utav processor. Den processor som sitter i den just nu är en INTEL CELERON 1000 MHz Uppgifter om processor kommer även från Everest

jag har använt mig utav Everest för att få fram moderkortsnamnet fick fram följade.

moderkortnamn Chaintech 6WEX(2)6WIV1/6WSV2/6WTV2

moderkorts id 02/27/2001-i810-W83627Hf-6A69MC3DC-00

Hoppas att någon här på detta Forum kan hjälpa mig.

MVH: Fujifilm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Är det detta moderkortet tro?

http://www.motherboard.cz/mb/chaintech/CT-6WEX.htm

Nja det verkar vara lite för gamla grejer för att det ska gå att uppgradera. Finns knappt grejer att köpa numera.

Skulle tro att du inte har så mycket ram minne heller (sdram är inte billiga), och det är nog minst lika viktigt som CPU n i detta fallet.

Om det nu är en dator med detta moderkortet så skulle jag inte lägga ner en enda krona på den. Värdet är noll på burken.

Bättre att försöka skaffa något nyare dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sdram minneskort som sitter i datalådan. Det finns ingen möjlighet till att sätta i ett lite nyare moderkort i datalådan? om inte det går att lösa så får jag se om jag kan jaga i fatt en hyfsad bra datalåda till ett bra pris.

Svar till Lasseska moderkortet du hittade är det som sitter i denna datalåda. Jag har inte själv lagt ner så mycket pengar på den jag fick den själv utav en kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sdram minneskort som sitter i datalådan. Det finns ingen möjlighet till att sätta i ett lite nyare moderkort i datalådan? om inte det går att lösa så får jag se om jag kan jaga i fatt en hyfsad bra datalåda till ett bra pris.

Svar till Lasseska moderkortet du hittade är det som sitter i denna datalåda. Jag har inte själv lagt ner så mycket pengar på den jag fick den själv utav en kompis.

Du kan köpa ett så kallat uppgraderingspaket om du vill behålla själva lådan. Hur du än gör så måste du ha Moderkort, Processor och Ramminne nytt vid en uppgradering. Länk till några uppgraderingspaket nedan! Frågan du bör ställa dig är vad som är fördelaktigast... en uppgradering som kanske sparar några hundralappar, eller en helt ny färdig dator med allt vad det innebär av garantier o.s.v!

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10297

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan... köper du ett uppgraderingspaket á la komplett.se så har du fortfarande garanti på de grejor du köper.

Personligen tycker jag att det är fullt tillräckligt, om man har den till hemmabruk, surf, testning av program etc.

Hårddiskar kostar inte många kronor idag, så att köpa en som "bara" används vid viktiga saker typ banken etc, är inte så blodigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. Har ni något bra förslag på uppgraderingspaket? Det jag använder dator till är att testa ny programvara inklusive nya operativsystem. jag vill ju lägga pengarna på något bra uppgraderingspaket. Vilket är bäst Intel eller AMD uppgraderingspaket? plus jag använder den även till simulator spel som tåg,lastbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Ja du nästan alla uppgraderingspaket som finns (se e-sons länk) är bättre än den dator du har nu. (i din sign)

Paketen innehåller moderkort, CPU (inkl kylare o fläkt), samt ram minnen. Du behöver kanske ett nytt grafikkort med.

Då står du fortfarande med ett gammalt chassi, gammal DVD och kanske ett nätagg som inte räcker till.

Du får en helt ny dator för ca 3200 Kr. Se nedan

Modern arbetsdator : http://www.dataref.nu/ (se datorer)

Processor Athlon64 X2 ~2.5GHz

2GB RAM-minne, 250GB Hårddisk

DVD-brännare

Inbyggt nätverkskort

Inbyggt grafik- och ljudkort

350W tyst nätaggregat

Vilket är ett bättre alternativ, som dessutom är bättre än den du har.

Kanske du ska köra din nuvarande som testdator istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...