Gå till innehåll

Högkapacitets skivor


Recommended Posts

Jag har surfat runt lite på den underbar webben och listat ut att det numer finns skrivbara skivor sk. printable. De som jag tänker på e helt vanliga cd/r eller om man så vill vanliga brännbara cd skivor. De som jag efterlyser e dem med 800 Mb och tryckbara. De ända som jag hittar e helt vanilga 700 Mb men eftersom jag sysslar en hel del med bla musik osv så spelar varje Mb stor roll. Kan man även beställa dirket från någon tillverkare? För övrigt kan man lösa problemet genom att man köper vanliga 800 Mb och sedan klistrar på etiketter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har surfat runt lite på den underbar webben och listat ut att det numer finns skrivbara skivor sk. printable. De som jag tänker på e helt vanliga cd/r eller om man så vill vanliga brännbara cd skivor. De som jag efterlyser e dem med 800 Mb och tryckbara. De ända som jag hittar e helt vanilga 700 Mb men eftersom jag sysslar en hel del med bla musik osv så spelar varje Mb stor roll. Kan man även beställa dirket från någon tillverkare? För övrigt kan man lösa problemet genom att man köper vanliga 800 Mb och sedan klistrar på etiketter?

Hej du.

Det finnst på http://www.nierle1.com/se/artikelkategorie...B_-_90_Min.html

Dom heter : CD-R 90 Min/800 MB Prodye skrivbar (fullprintable) i kakbox 25-pack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Tänk på att det inte är alla CD-läsare som kan läsa dem, speciellt inte de avsedda för musik-CD (de missar sista 10-15 minuterna). Åtminstone var det så på den tiden jag testade 90min skivor.

Jo till viss mån kan jag hålla med föregående skirbent om att det kan vara trassel med detta. Jag bränner med Nero och i regel som rena dataskivor (ISO) och försluter dem aldrig. Det går ändå trots att många rekommenderar just detta. Dock så vet jag att det kan bli problem i vissa läsare, även dock om den läser skivan så kan det upptså trassel som att låten hoppas över osv. Dock så funkar dessa skivor i min gamla "cd walkman"- Philips Exp 220 galant. Dock en brasklapp för overburnskivor o talböcker, som inte funkar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...