Gå till innehåll

[Löst] Popup blockad i gmail-ie8


Venoms

Recommended Posts

Någon annan som upplever detta.

Jag har inställt att öppna popup i ny flik, men när jag är inne på gmail och trycker en länk till t.ex hit, öppnas den i nytt fönster och när den stängs ner finns där en inforuta om att jag har en popup-blockerare som behöver stängas av...

post-2660-1248347829_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Någon annan som upplever detta.

Jag har inställt att öppna popup i ny flik, men när jag är inne på gmail och trycker en länk till t.ex hit, öppnas den i nytt fönster och när den stängs ner finns där en inforuta om att jag har en popup-blockerare som behöver stängas av...

Man kan tillåta popup för specifika sidor, såsom Gmail, Svenska Spel m.fl. "Verktyg/Blockering av popupfönster/Inställningar för..." Det löser nästan garanterat problemet!

Wildcard är tillåtet... *.gmail.com är ett kvalificerat förslag!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Gjorde som du sa... ingen skillnad...

Jag tycker det är konstigt eftersom jag tillåter popups...

Skumt...! Kan inte testa på just Gmail, eftersom jag tankar ner alla mail, men det funkar bra på t.ex Svenska Spel för mig. Där hade jag annars liknande problem, innan jag skapade undantag!

Edit:

Ser nu att adressen som skall undantas är mail.google.com... inte gmail.com! :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade problemet...

I "Tillförlitliga Platser" hade jag lagt till alltomxp och gmail, det hade på något sätt tagit rätten att bestämma över allt annat.

Nu är alla sådana inställningar som tillförlitliga platser, undantagen i popuperna borta samt att ie8 fick en standardinställning igen med ny konfigurering som följd.

Allt funkar som det ska, i alla fall med popupperna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...