Gå till innehåll

[LÖST] Utskriftsproblem


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Det började med att jag kopplade in min laserskrivare en Brother HL-730+ o då kände datorn av skrivaren men den installerades inte. Sökte på Windows Update och då fann den drivrutiner som den då lyckades installera utan problem. Men nu till problemet skrivaren är rätt inkopplad men om jag ska skirva ut nåt så händer ingenting. Jag väljer Skriv ut och så dyker det lilla fönstret upp Skriv ut och så händer det inget den startat inte utskriften. Fönstret där man ser det dokument man ska skriva ut så står det längst upp Brother HL-730 (600 dpi) - Pausad. Fattar ingenting! Jag kör Windows 7 RC x64. Snälla hjälp mig!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att tjänsten "Print Spooler" är startad och är satt till "Automatisk"

Start, skriv i sök bland program och filer: services.msc

Leta reda på Print Spooler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är ingen laserskrivare som inkopplad på nån USB den är kopplad via den gamla seriella porten alltså den stora kontakten på Moderkortet.Nej det finns inga dokument i kön. Det finns inget där det är helt tomt.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är ingen laserskrivare som inkopplad på nån USB den är kopplad via den gamla seriella porten alltså den stora kontakten på Moderkortet.Nej det finns inga dokument i kön. Det finns inget där det är helt tomt.

//DAson

Testat denna länk?

http://www.carambis.com/lp/driver_updater.html

Eller att gå in på denna!

http://www.nodevice.com/driver/HL-730/get41882.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att installera om den?

Har du rätt drivrutin, om du inte hittar till W7 x64, sök efter Vista x64 och gör en manuell installation av drivrutinen.

Prova även att använda skrivaren genom windows inbyggda "Windows Fax and Scan". För att starta programmet, i sökrutan skriver du Fax... då kommer en klickbar länk upp som startar programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har som sagt problem med skrivaren i Windows 7 RC Build 7100 x86 med. Jag startade skrivaren o jag trodde den skulle detektera den men det gjorde den inte, vad ska göra för att den skall funka igen!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivarproblemet är löst fann en sak i Enhetshanteraren nämligen i Printer Port (LPT1). Öppnade Egenskaper Portinställningar och där såg jag något som var fel jo Aktivera identifiering av äldre Plug and Play-enheter var avkryssad men nu är den ikryssad det var den som var boven i dramat. Så nu funkar utskriften, jag löste problemet själv.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...