Gå till innehåll

Windows 7 från 32- till 64-bitars


johnny

Recommended Posts

hej!

funderar på att göra en clean install av win 7 i min dator, kör just nu win vista och win 7 i 2 partitioner 32 bitars.

tänkte ta en spegling av min windows vista på en extern hårddisk och sedan gör en ny installation av win 7

64 bitars. min processor (intel core duo p8400) ska klara av 64 bitars, men bios? hur fixar man det? och kan jag överhuvudtaget

komma åt mina program på vistapartitionen efteråt eftersom dom ligger i en 32 bitars miljö?

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ny installation av win 7 64 bitars. min processor (intel core duo p8400) ska klara av 64 bitars, men bios? hur fixar man det? och kan jag överhuvudtaget komma åt mina program på vistapartitionen efteråt eftersom dom ligger i en 32 bitars miljö?

Du behöver inte göra något i BIOS för att installera ett 64-bitars Windows, utan det är bara att installera.

Vad menar du med komma åt dina program på Vistapartitionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte göra något i BIOS för att installera ett 64-bitars Windows, utan det är bara att installera.

Vad menar du med komma åt dina program på Vistapartitionen?

vad jag menar är alltså om man kan använda programmen? jag vet inte om det är någon skillnad?

om dom är olika för 64 bitars och 32 bitars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menar är alltså om man kan använda programmen? jag vet inte om det är någon skillnad?

om dom är olika för 64 bitars och 32 bitars?

Varför ha två olika W7 på olika partitioner som du beskriver? Tror inte du kan använda program andra än de som är installerade under W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ha två olika W7 på olika partitioner som du beskriver? Tror inte du kan använda program andra än de som är installerade under W7.

hej!

nej jag tänker bara ha en enda partition på datorn win 7 64 bitars, men vad jag är lite orolig över är om jag kan

använda programmen som jag har nu och som jag använder i 32 bitars just nu, om det blir någon slags konflikt?

jag har aldrig använt 64 bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

nej jag tänker bara ha en enda partition på datorn win 7 64 bitars, men vad jag är lite orolig över är om jag kan

använda programmen som jag har nu och som jag använder i 32 bitars just nu, om det blir någon slags konflikt?

jag har aldrig använt 64 bitars.

Finns det en 64-bitarsversion av något/några program, skall du naturligtvis installera det. Annars fungerar det utmärkt att installera samma version som du har nu. Det händer någon enstaka gång att något program inte går att köra i 64-bitars miljö, men det är sällsynt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du lista ner några program som du tänker på.

hej!

det verkar ju lugnt, och jag kan ju alltid installera om win vista om det skulle bli för mycket strul.

tack så jättemycket för all hjälp!

suverän site och forum! jag kollar varje dag och försöker lära mig något, ni är otroligt duktiga!

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

det verkar ju lugnt, och jag kan ju alltid installera om win vista om det skulle bli för mycket strul.

tack så jättemycket för all hjälp!

suverän site och forum! jag kollar varje dag och försöker lära mig något, ni är otroligt duktiga!

johnny

hej!

tänkte bara tillägga att installationen gick bra och min överdrivna oro var just det, överdriven.

allt fungerar ju klockrent!

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...