Gå till innehåll

Fresh Downloads vägrar nedladdning


faskens

Recommended Posts

Hej!

För en tid sedan installerade jag Fresh Downloads för att prova det, men jag tyckte det blev för mycket dialogrutor, så jag avinstallerade det igen. Men nu vägrar Fresh Downloads att helt lämna datorn. När jag försöker ladda ner framför allt programuppdateringar så får jag upp att Fresh Dowloads inte kunde ta över nedladdningen, och så kommer jag inte vidare. Jag kan inte någonstans i systemet eller i webbläsaren (Firefox) hitta rester av Fresh Downloads.Någon som kan tala om hur jag gör?

Hälsningar

Faskens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att via Aktivitetshanteraren ta reda på vilken process det är som går igång vid nedladdning. Hittar du den, kan du söka reda på filen med hjälp av "Sök" i startmenyn. Du bör också kolla om programmet ligger på Autostart i systemkonfigurationen (msconfig.exe)... bocka i så fall av den! När du väl har hittat och fått bort filerna, kanske du kan göra en sökning på "Fresh Dowloads" i registret för att ta bort överflödiga registernycklar. En rent allmän sökning på "Fresh Dowloads", via startmenyn, skulle också kunna visa vägen till kvarlämnade filer/mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att via Aktivitetshanteraren ta reda på vilken process det är som går igång vid nedladdning. Hittar du den, kan du söka reda på filen med hjälp av "Sök" i startmenyn. Du bör också kolla om programmet ligger på Autostart i systemkonfigurationen (msconfig.exe)... bocka i så fall av den! När du väl har hittat och fått bort filerna, kanske du kan göra en sökning på "Fresh Dowloads" i registret för att ta bort överflödiga registernycklar. En rent allmän sökning på "Fresh Dowloads", via startmenyn, skulle också kunna visa vägen till kvarlämnade filer/mappar.

Ett Tips i allmänhet.

Jag hittade rester av Fresh Download med hjälp av TM HT loggen, sen bort med det, och nedladdningar har fungerat utmärkt.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...