Gå till innehåll

Windows 7 via MSDN


Guestis

Recommended Posts

Jag har fått tillgång till MSDN och har möjlighet att ladda ner w7 därifrån, men ser att det är RTM. om jag drar hem det och installerar det kommer det fungera ordentligt då? så det itne bara är någon trial som håller i ett par månader. Som t.ex. betan, den har ju gått ut nu för mig.

what say you?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått tillgång till MSDN och har möjlighet att ladda ner w7 därifrån, men ser att det är RTM. om jag drar hem det och installerar det kommer det fungera ordentligt då? så det itne bara är någon trial som håller i ett par månader. Som t.ex. betan, den har ju gått ut nu för mig.

what say you?

Rtm som finns har möjligheten till en såkallad Rearm.

Genom i cmd köra slmgr -rearm när 30dgr gått ut.

Möjligt att köra kommandot upp till 3ggr=120dgr.

Detta gör åtkomst till Windows 7 även om man i nuläget inte har tillgång till en unik produktnyckel avsedd till aktivera Os'et.

Använder själv Windows7 och det fungerar förhållandevis bra efter omständigheterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Jag har fått tillgång till MSDN och har möjlighet att ladda ner w7 därifrån, men ser att det är RTM. om jag drar hem det och installerar det kommer det fungera ordentligt då? så det itne bara är någon trial som håller i ett par månader. Som t.ex. betan, den har ju gått ut nu för mig.

what say you?

Eftersom du hämtar via MSDN så får du även en giltlig nyckel. RTM = final så det ingen tidsbegränsad version.

Det är bara att hämta hem, bänna och installera.

Det kommer att fungera kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Eftersom du hämtar via MSDN så får du även en giltlig nyckel. RTM = final så det ingen tidsbegränsad version.

Det är bara att hämta hem, bänna och installera.

Det kommer att fungera kanon.

Perfekt, då blir det ladda som gäller direkt efter jobbet. Tänkte höra här bara så man inte får mer skäll av sambon, hon vill inte att man leker för mycket med datorn, men då är det ju perfekt. Installera och inte behöva tänka på att göra om det när tiden har gått ut.

Fast såg nu att det fanns bara RC där, betyder detta att jag inte kommer kunna aktivera den ordentligt? Blir det då 30 dagar som gäller? Kommer det komma upp så jag kan dra hem den därifrån?

Redigerad av Guestis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt, då blir det ladda som gäller direkt efter jobbet. Tänkte höra här bara så man inte får mer skäll av sambon, hon vill inte att man leker för mycket med datorn, men då är det ju perfekt. Installera och inte behöva tänka på att göra om det när tiden har gått ut.

Fast såg nu att det fanns bara RC där, betyder detta att jag inte kommer kunna aktivera den ordentligt? Blir det då 30 dagar som gäller? Kommer det komma upp så jag kan dra hem den därifrån?

Om du har ett konto hos MSDN och/eller Technet och har minst ett års abonnemang så har du möjlighet att ladda ner den slutliga versionen. Om Du skall gå till rutan med My account/Managing my account och trycka på Downloads och sedan välja Top downloads så hittar du rätt fil. Titta i andra trådar som handlar om samma sak, där kanske du har en länk också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...