Gå till innehåll

Från Office 2003 till Office 2007


Recommended Posts

Hej alla

Någon som vet om det funkar att flytta sin pst-fil från Outlook i Office 2003 till Outlook i Office 2007.

Använder dessutom en Nokia N73 som jag synkar till datorn med Nokia PC Suite. Någon som vet om den funkar i Windows 7.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

Någon som vet om det funkar att flytta sin pst-fil från Outlook i Office 2003 till Outlook i Office 2007.

Använder dessutom en Nokia N73 som jag synkar till datorn med Nokia PC Suite. Någon som vet om den funkar i Windows 7.

MVH

Göte

Om du gör en export av Dina meddelanden i 2003 så bör du kunna importera dom till 2007. Du borde också kunna använda easy transfer från Windows 7 (oberoende av XP eller Vista) till att exportera din mejl. Hur det är att exportera från Outlook 2003 och in i Windows MAil i Windows 7 har jag aldrig testat men det finns säkert flera av betatestarna som har kunskaper i detta ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur det är att exportera från Outlook 2003 och in i Windows MAil i Windows 7 har jag aldrig testat men det finns säkert flera av betatestarna som har kunskaper i detta ämne.

Windows Mail finns inte i W7... man rekommenderar Windows Live Mail. Själv rekommenderar jag i så fall Mozilla Thunderbird! Men för att svara på ursprungsfrågan... så bör det fungera att flytta .pst-filen från 2003 till 2007. Jag har dock inte provat själv, så för säkerhets skull... gör en vanlig Export via Arkivmenyn också... den vet jag fungerar att importera i 2007!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail finns inte i W7... man rekommenderar Windows Live Mail. Själv rekommenderar jag i så fall Mozilla Thunderbird! Men för att svara på ursprungsfrågan... så bör det fungera att flytta .pst-filen från 2003 till 2007. Jag har dock inte provat själv, så för säkerhets skull... gör en vanlig Export via Arkivmenyn också... den vet jag fungerar att importera i 2007!

På båda dina frågor svarar jag med ett 100% säkert JA. Jag jobbar dagligen med data/telefoni och speciellt med saker som dessa. Office 2003 och 2007 använder samma .pst-fil, men programmen (2007) i sig använder sig av xml-stöd till skillnad från 2003 som använder html.

Jag gick däremot tillbaka till 2003 då jag avskydde det s.k. ribbonsystemet i word, excel osv och eftersom jag inte har användning för av mer än enklare hantering av mina data. 2003 erbjuder tillräckligt med de funktioner jag behöver för mitt jobb, vilket bli enklare utan ribbonmenyer.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

Någon som vet om det funkar att flytta sin pst-fil från Outlook i Office 2003 till Outlook i Office 2007.

Använder dessutom en Nokia N73 som jag synkar till datorn med Nokia PC Suite. Någon som vet om den funkar i Windows 7.

MVH

Göte

Hej Göte

Jag har också prövat att flytta pst-filen från 2003 till 2007 och det fungerade fint.

Har t o m kört samma pst fil (hade den på E-driven) från två olika operativsystem (på C och D-drive) på samma dator där det var Office 2003 i den ena och Office 2007 i den andra och det gick fint.

Angående din andra fråga hittade jag lite information här t ex:

http://www.symbian-guru.com/welcome/2009/0...-windows-7.html

Men det finns nog mycket mer att hitta....

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Göte

Jag har också prövat att flytta pst-filen från 2003 till 2007 och det fungerade fint.

Har t o m kört samma pst fil (hade den på E-driven) från två olika operativsystem (på C och D-drive) på samma dator där det var Office 2003 i den ena och Office 2007 i den andra och det gick fint.

Angående din andra fråga hittade jag lite information här t ex:

http://www.symbian-guru.com/welcome/2009/0...-windows-7.html

Men det finns nog mycket mer att hitta....

Lycka till

Tack för svaren MIkael och alla Ni andra. Jag har nu testat att exportera pst-filen till 2007 och det fungerade.

Sparar dock licensen på 2003 tills jag testat den nya 2007 m.t.p. Wheninrome:s tankar om ribbongränssnittet.

När det gäller svaret på den andra frågan så fick jag följande virusvarning från McAfee Site Adviser på den här länken så det får nog vara.

Varför skickades du vidare till den här sidan? I våra tester har den här webbplatsen försökt göra ej behöriga ändringar av vår testdator genom att utnyttja sårbara delar i webbläsarens säkerhet. Det här är ett allvarligt hot mot säkerheten som kan leda till att din dator smittas.

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren MIkael och alla Ni andra. Jag har nu testat att exportera pst-filen till 2007 och det fungerade.

Sparar dock licensen på 2003 tills jag testat den nya 2007 m.t.p. Wheninrome:s tankar om ribbongränssnittet.

När det gäller svaret på den andra frågan så fick jag följande virusvarning från McAfee Site Adviser på den här länken så det får nog vara.

Varför skickades du vidare till den här sidan? I våra tester har den här webbplatsen försökt göra ej behöriga ändringar av vår testdator genom att utnyttja sårbara delar i webbläsarens säkerhet. Det här är ett allvarligt hot mot säkerheten som kan leda till att din dator smittas.

MVH

Göte

Nokia PC-suite fungerar med Windows 7 eftersom vi har det på jobbet på en del av våra maskiner och vi gör backup'er på både SE- och Nokiatelefoner åt en del kunder som får sin telefon omflashad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia PC-suite fungerar med Windows 7 eftersom vi har det på jobbet på en del av våra maskiner och vi gör backup'er på både SE- och Nokiatelefoner åt en del kunder som får sin telefon omflashad.

Tack för det svaret - precis vad jag ville höra

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...