Gå till innehåll

Diskpartioneringsprogram


DAson

Recommended Posts

Har ni några bra förslag på Diskpartioneringsprogram, Windows inbyggda är ju inte så bra till det eller har jag fel? Vilka program använder ni har nån gång testat Norton Partition Magic, men vilka program är bäst för att dela/partionera en hårddisk.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Partition Magic 8 har jag provat några gånger funkar utmärkt, dessutom användar vänligt.

mvh boxxen

Problemet med Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista (eller Windows 7) efter vad jag har läst på ett par sidor. På samma sidor så hävdar man att Windows egen funktion Computer Manage är lika bra. Jag skall testa det här eftersom jag skall ta bort en partition och utvidga en annan med det utrymme som blir frilagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista (eller Windows 7) efter vad jag har läst på ett par sidor. På samma sidor så hävdar man att Windows egen funktion Computer Manage är lika bra. Jag skall testa det här eftersom jag skall ta bort en partition och utvidga en annan med det utrymme som blir frilagt.

opps..ja det har du rätt i "Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista "

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Tiders att ni kom & tänka på..lyfta upp denna frågan!

Själv är jag också på jakt efter ett sånt här program :)

Förutom med en extra finess i form av funktion för också kunna skriva över gamla partioner så dem blir säkrade.

Var kan man hitta ett sånt program?

Personligen anser jag att alla borde använda ett sånt program innan man partionerar och låter installera en ny kopia av Os.

:)

Tack kal!

Sökte mig fram via länken & hittade en lista med destruktiva överskrivnings program

http://www.thefreecountry.com/security/securedelete.shtml

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara beklaga att du inte ställde frågan ett dygn tidigare för då hade du kunnat kapa åt dig ett proffsprogram Paragon Partition Manager Pro gratis från Giveaway of the day. :huh:

http://www.giveawayoftheday.com/paragon-pa...nglish-version/

M.a.o. gör som jag lägg in sidan www.giveawayoftheday.com som favoritsida och kolla av den varje dag för förr eller senare dyker "guldklimpen" upp. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...