DAson Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Har ni några bra förslag på Diskpartioneringsprogram, Windows inbyggda är ju inte så bra till det eller har jag fel? Vilka program använder ni har nån gång testat Norton Partition Magic, men vilka program är bäst för att dela/partionera en hårddisk. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 du kan ju kolla här http://www.thefreecountry.com/utilities/pa...oneditors.shtml ock se om det passar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Norton Partition Magic 8 har jag provat några gånger funkar utmärkt, dessutom användar vänligt. mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Norton Partition Magic 8 har jag provat några gånger funkar utmärkt, dessutom användar vänligt.mvh boxxen Problemet med Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista (eller Windows 7) efter vad jag har läst på ett par sidor. På samma sidor så hävdar man att Windows egen funktion Computer Manage är lika bra. Jag skall testa det här eftersom jag skall ta bort en partition och utvidga en annan med det utrymme som blir frilagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jyper Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 (edited) Tja denna har jag använt på vista vet ej om den funkar på 7:an EASEUS Partition Master Home Edition(http://www.easeus.com/download.htm fritt för hem användare fungerar rätt så bra gör vad den ska iaf /jyper Edited August 13, 2009 by jyper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Jag ska prova med det ni rekommenderar att använda. Men har ni mer förslag så fyll på mer! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Problemet med Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista (eller Windows 7) efter vad jag har läst på ett par sidor. På samma sidor så hävdar man att Windows egen funktion Computer Manage är lika bra. Jag skall testa det här eftersom jag skall ta bort en partition och utvidga en annan med det utrymme som blir frilagt. opps..ja det har du rätt i "Partition Magic 8.0 är att det är för Windows XP och inte fungerar med Vista " mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 (edited) Alla Tiders att ni kom & tänka på..lyfta upp denna frågan! Själv är jag också på jakt efter ett sånt här program Förutom med en extra finess i form av funktion för också kunna skriva över gamla partioner så dem blir säkrade. Var kan man hitta ett sånt program? Personligen anser jag att alla borde använda ett sånt program innan man partionerar och låter installera en ny kopia av Os. Tack kal! Sökte mig fram via länken & hittade en lista med destruktiva överskrivnings program http://www.thefreecountry.com/security/securedelete.shtml Edited August 13, 2009 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Kan bara beklaga att du inte ställde frågan ett dygn tidigare för då hade du kunnat kapa åt dig ett proffsprogram Paragon Partition Manager Pro gratis från Giveaway of the day. http://www.giveawayoftheday.com/paragon-pa...nglish-version/ M.a.o. gör som jag lägg in sidan www.giveawayoftheday.com som favoritsida och kolla av den varje dag för förr eller senare dyker "guldklimpen" upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Gparted tror jag funkat fint med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts