Gå till innehåll

Windows Update


svedjro

Recommended Posts

När windows update försöker hämta de 9st uppdateringar som finns för min dator så laddar den ner till 31% men sen är det stopp, jag har försökt att ladda ner en åt gången men det hjälper inte. Jag har startat om datorn med windows skivan i och försökt att reparera datorn den vägen men det hjälper inte heller. Det är både säkerhetsuppdateringar och uppdateringar för skräppostfiltret. Det står att den hämtar uppdateringar men det händer ingenting. Detta har alltid funkat förut, vad kan ha hänt? Jag kör Windows Vista Home Premium. Det verkar som om att vid datum 2009-07-17 och framåt har det hänt något för kollar jag på uppdateringshistoriken so är det väldigt många uppdateringar som har status ( misslyckades ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När windows update försöker hämta de 9st uppdateringar som finns för min dator så laddar den ner till 31% men sen är det stopp, jag har försökt att ladda ner en åt gången men det hjälper inte. Jag har startat om datorn med windows skivan i och försökt att reparera datorn den vägen men det hjälper inte heller. Det är både säkerhetsuppdateringar och uppdateringar för skräppostfiltret. Det står att den hämtar uppdateringar men det händer ingenting. Detta har alltid funkat förut, vad kan ha hänt? Jag kör Windows Vista Home Premium. Det verkar som om att vid datum 2009-07-17 och framåt har det hänt något för kollar jag på uppdateringshistoriken so är det väldigt många uppdateringar som har status ( misslyckades ).

Kolla ditt antivirusprogram. Själv har jag haft ett helvete med Panda - både 2009 och 2010. Antivirusprogramet kan stoppa uppdateringarna likaså systemåterställningsfunktionen.

/Gardis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När windows update försöker hämta de 9st uppdateringar som finns för min dator så laddar den ner till 31% men sen är det stopp, jag har försökt att ladda ner en åt gången men det hjälper inte. Jag har startat om datorn med windows skivan i och försökt att reparera datorn den vägen men det hjälper inte heller. Det är både säkerhetsuppdateringar och uppdateringar för skräppostfiltret. Det står att den hämtar uppdateringar men det händer ingenting. Detta har alltid funkat förut, vad kan ha hänt? Jag kör Windows Vista Home Premium. Det verkar som om att vid datum 2009-07-17 och framåt har det hänt något för kollar jag på uppdateringshistoriken so är det väldigt många uppdateringar som har status ( misslyckades ).

e-son har gjort en guide ang vista update, kan kanske vara ett tips på vägen http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=13179

nu vet jag inte om du har sp1/2 installerad eller om du har några fel "koder"

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla ditt antivirusprogram. Själv har jag haft ett helvete med Panda - både 2009 och 2010. Antivirusprogramet kan stoppa uppdateringarna likaså systemåterställningsfunktionen.

/Gardis

kan också var en god ide att kolla inkl ev brandvägg

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt antivirus och brandväggsprogram om ni måste stänga av dom för att uppdatera på MS. Inga skyddsprogram ska behöva stängas, när man uppdaterar, vad gör dom då för nytta? Jag har mig veterligen, aldrig stängt av mina skyddsprogram, för att göra uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen problemet..Råkade själv ut för detta i XP tidigare och var tvungen att köra ett specialverktyg ifrån Microsoft som avhjälpte felet "update-agent"

Eftersom felet har funnits en gång tidigare i XP så verkar det klantigt att de nu dyker upp i Vista helt plöttsligt!

Verkar som det är något man förbisett och inte räknat med då man distribuerat alla dessa provisoriska fixar.

I slutänden så blir de svårt att få allt & stämma överrens tycks det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla svar, jag kör F-Secure Client Security 8.00 build 232 och har aldrig råkat ut för detta problem, men det har faktiskt löst sig ändå. Jag startade om datorn ett par gånger och sista gången så kunde jag inte starta om utan det stod att den installerar uppdateringar och man inte skulle stänga av datorn, men det gjorde jag ändå, och helt plötsligt så kunde alla uppdateringar på windows update instaleras korrekt, förbannat underligt, så nu funkar allt plötsligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...