Gå till innehåll

"Kom ihåg inställningarna för varje mapp"


e-son

Recommended Posts

tjaa... som rubriken! Är det någon som har hittat en sådan inställning? Verkar som MS har tagit bort både inställningsmöjligheten och funktionen. Jag får i alla fall ställa om mina mappar ideligen! :angry: Jag vill t.ex ha miniatyrer i bildmappar... men absolut inte i textfil-mappar! Verkar stört omöjligt att få Windows att komma ihåg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjaa... som rubriken! Är det någon som har hittat en sådan inställning? Verkar som MS har tagit bort både inställningsmöjligheten och funktionen. Jag får i alla fall ställa om mina mappar ideligen! :angry: Jag vill t.ex ha miniatyrer i bildmappar... men absolut inte i textfil-mappar! Verkar stört omöjligt att få Windows att komma ihåg!

Jag har 'Large icons' i alla bildmappar och i textfiler 'Details'. Den visningen ändras inte.

Valde en bild och 'Apply to Folders', sedan en textfil och 'Apply to Folders' i 'Folder Options' där jag alltid valt denna inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjaa... som rubriken! Är det någon som har hittat en sådan inställning? Verkar som MS har tagit bort både inställningsmöjligheten och funktionen. Jag får i alla fall ställa om mina mappar ideligen! :angry: Jag vill t.ex ha miniatyrer i bildmappar... men absolut inte i textfil-mappar! Verkar stört omöjligt att få Windows att komma ihåg!

Hej

Är inte det ett registerhack?

Typ bifogade filer dom funkar i vista men vet ej hur det är med funktionaliteten i W7

BagMRUSizeVista.reg

BagMRUSizeVista.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 'Large icons' i alla bildmappar och i textfiler 'Details'. Den visningen ändras inte.

Valde en bild och 'Apply to Folders', sedan en textfil och 'Apply to Folders' i 'Folder Options' där jag alltid valt denna inställning.

Jo dom mapparna som förblir så att säga oförändrade, behåller inställningen. Men ta t.ex "Downloads" eller "Hämtade filer" som den heter på svenska... den vill jag ALLTID ha som "Detaljer", men så fort jag drar ner en bild, så ställs den om till "Stora ikoner". Så det verkar helt klart som MS har tagit bort "Mappminnet" så fort man går utanför deras snäva "standardmappar". D.v.s... bilder skall vara i "Mina bilder" och filmer i "Mina Filmer"! Man hade ju hoppats att MS skulle förstå att alla inte är stöpta i samma form, och låta användaren själv få avgöra hur han vill organisera sina filer. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Är inte det ett registerhack?

Typ bifogade filer dom funkar i vista men vet ej hur det är med funktionaliteten i W7

Jo... jag tänkte bara att dom kanske hade lyckats fixa den "buggen"... men jag får väl testa om det funkar med samma hack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med Vista, jag hittade ett program som löste det.

(Mitt problem var att Explorer ändrade lite som det själv ville utseendet på mina mappar, regfixen med BagMRU hjälpte inte)

Programmet heter ExplorerView och finns här

Hoppas det löser dina problem om det var det du letade efter

Tack, men den där verkar lite vansklig att köra i W7... finns ju ingen möjlighet att se exakt vad det är den gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men den där verkar lite vansklig att köra i W7... finns ju ingen möjlighet att se exakt vad det är den gör!

Kör Process Monitor så kan du se exakt vilka registervärden som läses/skapas/modifieras osv av programmet ifråga. På så sätt får du reda på exakt vad programmet gör och kan skapa regfiler osv som kan appliceras på flera datorer :)

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896645.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Process Monitor så kan du se exakt vilka registervärden som läses/skapas/modifieras osv av programmet ifråga. På så sätt får du reda på exakt vad programmet gör och kan skapa regfiler osv som kan appliceras på flera datorer :)

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896645.aspx

Tack, skall prova på det! Försökte packa upp den med ett program som heter UniExtract, men blev inte särskilt mycket klokare av det! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...