Gå till innehåll

PSP som är Regionsmärkt?


Streakyferret

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har tänkt införskaffa ett PSP och funderade på att köpa det från USA (Genom Amazon) nu när det är så smidigt och billigt. Men jag hade en fundering när jag tänkte beställa, är handhållna konsoler regionslåsta, så som DVD spelare mm? Det hade ju varit lite problematiskt om jag hade köpt en konsol som inte vill läsa Europa versioner utav spel.

Någon kanske vet något om detta?

Tack på förhand. /Helen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga PSP har regionskodning för film precis som en DVD.

Spel ska dock gå bra vart dem än är köpta.

Okej, det lät ju jättebra, tack. :)

Men då har jag även en följdfråga som du kanske kan svara på. Om man tex. har en film på datorn (Nedladdning, med andra ord) kan man kolla på den i sitt PSP eller är det själva filmfilen som är låst?

Tack än en gång! /Helen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En filmfil typ mpg eller avi, så med speciellt program konvertera denna för att passa PSP'ns skärm och få plats på minneskortet.

Detta begränsas inte av regionskodning, detta är bara UMD-film "skivor".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En filmfil typ mpg eller avi, så med speciellt program konvertera denna för att passa PSP'ns skärm och få plats på minneskortet.

Detta begränsas inte av regionskodning, detta är bara UMD-film "skivor".

Detta har hjälpt mig mycket och infon uppskattas otroligt! Tack! :)

/Helen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man laddar in annan mjukvara i enheten som inte har en spärr inprogrammerad. Du behöver alltå inte lödda eller svetsa för den delen.

Detta kan vara en nödlösning och du kan ju fortfarande vara laglig och köpa dina spel om du så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man laddar in annan mjukvara i enheten som inte har en spärr inprogrammerad. Du behöver alltå inte lödda eller svetsa för den delen.

Detta kan vara en nödlösning och du kan ju fortfarande vara laglig och köpa dina spel om du så vill.

Jaha, det lät ju bra. :) Är det enkelt att få tag på något sådant om fallet skulle vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl rekommendera denna sida i frågan: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=97

Då som jag förstått det finns viss risk att "bricka" sin PSP om man gör fel

(Bricka, kommer från Engelskans tegelsten, och att bricka innebär att enheten blir oanvändbar.)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja men finns så många uttryck som används på engliska nu för tiden, chips t.ex (såna man äter:P)

Ännu mera ang. psp och firmwares och annat:

http://psplife.se/index.php?option=com_con...2&Itemid=27

Tack så mycket för fortsatt information! Känner mig lat som frågar er innan jag letat själv. Får ursäkta för det ^^ Ska använda informationen men vara försiktig. Tack än en gång! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen risk om man laddar in rätt firmware. Det är samma risk som när man laddar in en ny version av BIOS. En kompis ändrade firmware på sin PSP och kunde köra alla möjliga spel han laddat hem / köpt, tror även han gjorde det själv men inte helt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...