Gå till innehåll

[LÖST] Trasigt CPU-fläktsfäste


JoWa

Recommended Posts

Hej,

Fick en Pentium 4 på 3,4 GHz (socket 478), och skulle byta ut min gamla (2,8 GHz). Vid demonteringen gick dock fläktfästet sönder. :( Ingen fara tänkte jag, har ju fästet som medföljde den nya CPUn. Men, till skillnad mot den nya, som skruvas fast, ser jag inte hur den gamla är fastsatt på moderkortet. Istället för skruvar satt fyra plastpluggar, som kunde dras dän. Det har jag gjort, men fästet sitter som det satt.

Moderkortet är MSI 865PE Neo2 MS-6728

Här är en bild:

865pe-neo2-fis2r-board.jpg

Någon som vet hur man tar dän fästet?

Tack. :)

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser då bilden, men här är en länk: http://www.ixbt.com/mainboard/images/i865-...fis2r-board.jpg

Misstänkte baksidan. Hm, dum konstruktion i så fall. :(

Hittade ett identiskt fäste i mina "bra o ha-låda".... det skall bara vara att dra ur fästet så fort du har fått upp kilpluggen. Den kan dock sitta rätt hårt, så du kanske får lirka en del!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... kommer forfarande inte åt bilden med IE 8.... fick ta till Qt. Får mobbingmeddelande med IE...! :(

Forbidden

You don't have permission to access /mainboard/images/i865-roundup2/865pe-neo2-fis2r-board.jpg on this server.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

"e-son" Jag kan inte se bilderna jag heller med IE 8, så du är inte ensam om det.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

I dag slet jag dän det trasiga fästet, och satte dit det hela…

Nu är också ”nya” processorn på plats, dock i kombination med min gamla kylfläns/fläkt, den den som följde med är ynkligt liten, med högvarvig fläkt.

QDHeqslxM.png

Här är den jag använder: Arctic Cooling Freezer 4

98041.jpg

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

I dag slet jag dän det trasiga fästet, och satte dit det hela

Nu är också nya processorn på plats, dock i kombination med min gamla kylfläns/fläkt, den den som följde med är ynkligt liten, med högvarvig fläkt.

Här är den jag använder: Arctic Cooling Freezer 4

Ser betydligt bättre ut än bulkskräpet...! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...